بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۹۵۲
معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال گردش مالی در صنعت زنبورداری ایجاد شود.
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶

محمد گلشنی از آغاز سرشماری زنبورستان‌های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: سرشماری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از هفتم مهرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی مدت سرشماری هر گونه کوچ و جابجایی زنبورستان‌ها ممنوع است، افزود: اطلاعات جمع آوری شده از این سرشماری در سامانه پهنه‌بندی ثبت می‌شود و پس از تایید کارشناسان، مدیران شهرستان و در نهایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سرشماری تا ۱۰ آذرماه به پایان خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: آمار دقیق از محصولات اصلی و جانبی زنبورستان‌ها به اجرای سیاست‌گذاری‌های صحیح و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه کمک می‌کند.

گلشنی با بیان اینکه سال گذشته، ۳۲۳ کارشناس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در امر سرشماری ۴۶۸۳ زنبورستان استان مشارکت داشتند، گفت: در این زنبورستان ها سال گذشته بالغ بر ۵۶۴۲ تن عسل تولید شد.

وی با اشاره به سرشماری تصادفی بیش از ۲۰۰ زنبورستان در نیمه نخست امسال، تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال حدود ۶۰۰۰ تن عسل با کیفیت تولید و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال گردش مالی در صنعت زنبورداری ایجاد شود.

ارسال نظرات