بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۹۷۷
رئیس اداره شیلات شهرستان قشم :
طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه‌های آبزی(دریابست) از امروز دوشنبه به منظور ایجاد شرایط مناسب برای بازسازی ذخایر آبزیان در آب‌های جزیره قشم اجرا شد.
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

اجرای طرح دریابست در آب‌های قشم

به گزارش بازار کار ؛ علیرضا گلشنی‌زاده، رئیس اداره شیلات شهرستان قشم اظهار کرد: طرح دریابست بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید استان هرمزگان در آب‌های این استان و جزیره قشم به مدت هشت روز ادامه دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح هیچ شناور صیادی از امروز دوم مهرماه تا نهم مهرماه اجازه فعالیت صید آبزیان را در آب‌های این جزیره ندارند.

گلشنی زاده ادامه داد: در صورت هرگونه فعالیت شناورهای صیادی در این مدت در آب‌های این جزیره به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

رئیس شیلات شهرستان قشم توضیح داد: طرح دریابست در دوره‌های کوتاه به منظور ایجاد فرصت برای تخم گذاری آبزیان و صیانت از ذخایر آبزیان دریایی اجرا می‌شود.

گلشنی زاده اضافه کرد: سنگینی ناوگان صید و صیادی، قاچاق صید، استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب صید همچون ترال، ورود شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاه‌های داخلی کشور، فعالیت شناورها و قایق‌های صیادی فاقد پروانه و صید در زمان ممنوعیت از چالش‌های صید و صیادی در صیدگاه‌های هرمزگان و جزیره قشم است.

وی حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه‌ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه‌ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح، ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان را از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

ارسال نظرات