بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۹۹۱
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

عصر سه شنبه 27 شهریور همایش چشم اندازهای شغلی آینده به همت خانه جوان شهرداری اصفهان و با همکاری جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، سازمان دانشجویان اصفهان و مرکز کارآفرینی و نوآوری اداره کل آموزش برگزار شد.

سارا ایزدی مسئول دپارتمان کسب و کار جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش، بیان اهمیت هوش مصنوعی و ظهور شغل های جدید و پرسش و پاسخ درباره نگرانی های مرتبط با امنیت شغلی عصر حاضر است.

فاطمه اکبرزاده؛ مدیر خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان؛ گفت: در بررسی کسب و کارهای آینده هوش مصنوعی جزیی جدایی ناپذیر است که به انسان‌ها در انجام وظایف پیچیده کمک کند تا در زمینه‌هایی که نیاز به تصمیم ‌گیری هوشمندانه و تفکر استراتژیک دارند، پیشرفت کرده و از توانایی‌های خاص خود استفاده کنند.

روزبه پرچمی، مدرس دانشگاه و مشاور حوزه خلاقیت در کسب و کار درباره سفری در تجارب شغلی آینده گفت: در آینده سرمایه های ناملموس کسب وکار همچون ایده، هویت بصری،  تجربه کاربری (User Experience) و برند بیشترین ارزش را دارند. از طرف دیگر با پیشرفت هر روز ابزارهای تکنولوژی و ظهور هوش مصنوعی خلق ارزش و ثروت با این ابزارها راحت تر می شود.

احمدرضا کدخدایی، پژوهشگر و مشاور تحصیلی و شغلی در بیان انقلاب صنعتی چهارم؛ انقلاب مهارت ها گفت: سناریوهای  مختلفی وجود دارد که نوع ظهور هوش مصنوعی در آینده را بیان میکند که از جمله آنها میتوان همزیستی هوشمند انسان و ماشین که یکی از جلوه های آن اینترنت اشیا است اشاره کرد.برای حضور در عصر دیجیتال لازم است که تغییر کنیم و لازمه تغییر تفکر خلاق است. تفکر خلاق روشی برای دیدن مشکلات یا موقعیت ها به شیوه تازه است که نیاز به تحلیل، ذهن باز و روشن، حل مساله و سازمان دهی دارد.

محمد کیانی، مدرس دانشگاه و کارآفرین حوزه هوش مصنوعی درباره تفاوت اصلی انسان با  هوش مصنوعی گفت: گرچه با وجود انواع مدل های هوش مصنوعی در حوزه هنر، تولید محتوا و... هزینه هایی زیادی مثل ساخت جلوه های ویژه از بین خواهد رفت اما هوش مصنوعی تنها قادر به ترکیب اطلاعاتی است که از سمت انسان در اختیار آن قرار میگیرد و هیچ گاه نمیتواند چیز جدیدی را خلق کند.

ارسال نظرات