بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۰۴۳
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی سرشماری کشاورزی همزمان با سراسر کشور، از ۱۲ آبان سال جاری به مدت یک ماه در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود و تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود بر پایه آمار است.
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان در آذربایجان شرقی

به گزارش بازار کار، شهرام شفیعی، سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، روز س شنبه سوم شهریورماه، در جلسه هماهنگی سرشماری کشاورزی استان، گفت: عملیات اجرایی سرشماری کشاورزی همزمان با سراسر کشور، از ۱۲ آبان سال جاری به مدت یک ماه در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود و تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود بر پایه آمار است.

وی ارائه نکردن اطلاعات دقیق در خوداظهاری را یکی از دلایل غیردقیق بودن آمار موجود دانست و گفت: اگر بخواهیم دقت آمار افزایش پیدا کند باید از جمع آوری آمار به روش خوداظهاری فاصله گرفته و به سمت روش‌های دیگر که دقیقتر است برویم چرا که آمارگیری‌های قبل در حوزه کشاورزی نشان داده است که خوداظهاری به نتیجه دلخواه منتهی نخواهد شد.

شفیعی، خاطرنشان کرد: اگر آماری که جمع آوری می‌شود دقیق و قابل استناد نباشد نمی‌توان براساس آن برای فعالیت‌های سازمان از قبیل تولید و تنظیم بازار برنامه ریزی کرد.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی قبل از شروع آمارگیری کشاورزی را ضروری دانست و گفت: برخی از کشاورزان و بهره برداران اینگونه تصور می‌کنند که آمار گیری در حوزه کشاورزی به خاطر مواردی مثل دریافت کود است و همین مسئله باعث می‌شود اطلاعات نادرستی را به آمارگیر منتقل کنند بنابراین قبل از شروع آمارگیری باید با استفاده از رسانه‌های مختلف به ویژه صداوسیما اطلاع رسانی گسترده انجام شود تا بهره برداران و کشاورزان بدانند هدف از این کار تنها جمع آوری اطلاعات دقیق است و ارتباطی به دریافت کود و موارد دیگر از این قبیل ندارد.

وی به اختلاف موجود در تعداد بهره برداران کشاورزی استان اشاره و گفت: این اختلاف در آمار اگرچه می‌تواند به دلیل اختلاف در تعریف بهره بردار باشد، اما باید بصورت جدی به آن پرداخت.

شفیعی، گفت: با توجه به اینکه بخشی از نیروی انسانی به کارگیری شده در آمارگیری از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تامین شده و این کارشناسان بخش خصوصی در بازه زمانی آمارگیری فعالیت دیگری ندارند لازم است تا در زمینه پرداخت حق الزحمه توجه ویژه‌ای به آنها شود.

ارسال نظرات