بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۰۶۸
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک کرمان در نشست با تعدادی از واحد‌های فناور مستقر در این پارک از راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق با همکاری واحد‌های فناور این پارک تاکید کرد.
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرشید کی نیا با اشاره به فعالیت گسترده واحد‌های فناور و شرکت‌ها در حوزه صنایع خلاق، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که با کنار هم قرار گرفتن واحد‌ها و شبکه‌سازی‌ها، مانند ساختمان تولید محتوای اقبال که واحد‌های تولید محتوا در آنجا قرار دارند، با مستقر شدن در یک مکان به یک مفهوم روشن پیرامون این مرکز نوآوری برسیم.

به گفته وی این فرآیند منجر به شناخته شدن بهتر واحد‌های فناور مستقر در این حوزه می‌شود.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه هایتک با توجه به وقوع برخی اتفاقات در حوزه امنیت و فناوری در کشور‌های منطقه تصریح کرد: اهمیت بهره‌مندی از دانش بومی بسیار مهم و ضروری است.

در این جلسه مدیر یکی از شرکت‌های فناور نیز گفت: صنایع خلاق شامل مجموعه‌ای از بخش‌های به هم پیوسته است که کالا‌ها و خدمات نمادین تولید می‌کنند.

به گفته وی این صنایع بیش از سایر فعالیت‌ها بر خلاقیت و دانش تکیه دارند و منشا آن‌ها خلاقیت، مهارت و استعداد فردی با پتانسیل ایجاد ثروت و شغل از طریق تولید و بهره‌برداری از مالکیت معنوی است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان، گسترش دانش و اطلاعات، بهره‌وری در خلاقیت و نوآوری، به اشتراک گذاشتن تفکر، مهارت‌ها و استعداد‌های فردی را از از جمله ویژگی‌های صنایع خلاق برشمرد که باعث بروز جذابیت‌های فرهنگی، فناوری و میراث معنوی و تسریع در انتقال دانش و اطلاعات می‌شد.

در این جلسه مقرر شد رئیس و معاونان پارک علم و فناوری از خانه خلاق زراعتی، به عنوان دارنده اولین خانه خلاق خصوصی با استودیو تخصصی در استان کرمان بازدید نمایند و امکان‌سنجی جهت راه‌اندازی این مرکز با بهره‌مندی از این خانه انجام پذیرد.

ارسال نظرات