بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۰۷۵
یوسف نوری با تاکید بر بهره گیری از انرژهای تجدیدپذیر، از تدوین بسته‌های اقتصاد روستایی، گردشگری و رشد اقتصادی استان خبر داد و گفت: بسته‌های معدن و راه و شهرسازی و به زودی نفت و گاز هم نهایی می شوند.
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

به گزارش بازار کار به نقل از رابط عمومی استانداری، استاندار مازندران از تدوین و تحویل بسته اقتصاد روستایی، بسته اقتصاد گردشگری و بسته رشد اقتصادی استان خبرداد و گفت: بسته‌های معدن و راه و شهرسازی و به زودی نفت و گاز هم به نتیجه می‌رسد.

یوسف نوری، استاندار مازندران در جلسه بسته کاری نفت و گاز استان با اعلام اینکه ۹۹.۹ درصد از خانوار‌های شهری زیر پوشش نعمت گاز طبیعی قرار گرفتند، افزود: تنها بلده و گزنک هستند که فعلا به آن‌ها گاز نرسیده، اما با تلاش شرکت گاز مازندران، تاکنون ۷۰ درصد از زیرساخت‌های آن انجام شده است.

وی اعلام کرد: در بخش روستایی نیز ۹۷ درصد از خانوار‌های روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم، اشاره‌ای به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در استان داشت و از نظر او، این انگاره که در حاشیه دریای خزر به دلیل زاویه تابش خورشید نمی‌توان نیروگاه زد، از بین رفت.

وی تصریح کرد: به زودی نیروگاه ۶ مگاواتی در بابلسر و نیروگاه ۱۵ مگاواتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران کلنگ‌زنی می‌شود، بنابراین باید به سمتی برویم که به جای زخمی کردن طبیعت برای گازرسانی در روستا‌های سخت‌گذر، برای پنل‌های خورشیدی در آنجا سرمایه‌گذاری کنیم تا گرمایش از طریق انرژی برق باشد.

وی تصریح کرد: بسته کاری انرژی مازندران را باید ببندیم که یک بخشی از آن گازرسانی است، کار‌های خوبی آغاز شده و شبکه آن نیز در حال ایجاد است.

نماینده عالی دولت در مازندران، بیان کرد: بجای انتخاب مسیر‌های سخت و دشوار برای گازرسانی به برخی روستا‌ها انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.

نوری با بیان اینکه مازندران استان بزرگی است و هر چه بتوانیم این استان را سبز نگه داریم، برد با ماست، افزود: بسته اقتصاد روستایی، بسته اقتصاد گردشگری و بسته رشد اقتصادی استان تا کنون تدوین شده است و تا هفته آینده بسته معدن و بسته راه و شهرسازی نیز به این لیست اضافه می‌شود.

استاندار مازندران، گفت: باید مسائل استان را در یک بسته جمع کنیم و ببندیم. اکنون بسته پسماند در حال آماده‌سازی است و در روز‌های آینده باید به ما تحویل بدهند.

نوری تأکید کرد که بسته انرژی باید به دقت و درستی باشد، حتی لوازم غیر استاندارد انرژی نباید در بازار باشد (بخاری و شوفاژ و ...) و رسانه‌ها هم باید به این مسائل بپردازند.

استاندار مازندران از مدیران نفت و گاز مازندران خواست که بسته انرژی را شسته و رفته تحویل بدهند، نقشه‌ها و برنامه‌های زمانبندی همچنین سهم انرژی تجدیدپذیر مشخص باشد.

ارسال نظرات