بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۰۸۵
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌حل مشکل اقتصاد، میدان دادن به بخش خصوصی است، گفت: اقداماتی که تا امروز انجام داده‌ایم، نتیجه نداده و آثار مطلوبی نداشته‌ است.
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

راه‌حل مشکل اقتصاد، میدان دادن به بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار بازار کار، را علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه، پنجم مهرماه، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبز، با بیان اینکه راه‌حل مشکل اقتصاد، میدان دادن به بخش خصوصی است، گفت: اقداماتی که تا امروز انجام داده‌ایم، نتیجه نداده و آثار مطلوبی نداشته‌ است.

وی با اشاره به اینکه زیرسایه وفاق ملی و همدلی بین دولت و مجلس، تمامی امور پیگیری می‌شود، اظهار کرد: اولویت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت بسیار زیاد و مهم هستند اما بعضی از مواقع به جای گره‌گشایی از مشکلات فعالان این بخش‌ها، مانع تراشی شده و جلوی حرکت آن‌ها گرفته می‌شود.

علیزاده، افزود: آذربایجان شرقی در ۱۲ سال اخیر از هم ترازان خود در کشور فاصله گرفته که باید در این رابطه تمهیداتی اندیشیده شود، انتظار مردم این استان بازگشت به جایگاه قبلی خود در مقایسه با استان‌های هم‌تراز صنعتی و اقتصادی است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس، خاطرنشان کرد: ناترازی برق، آب، گاز، ارز، تسهیلات، اعتبارات، واردات و صادرات در جامعه ما بسیار شنیده می‌شود که از طرفی صنعت و تولید کشور به خاطر قطعی برق تابستان امسال ۱۰ها همت موجب خسارت شده است و مدتی دیگر مشکل قطعی گاز خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های ایمنی در معادن زغال سنگ رعایت نمی‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰ معدن زغال سنگ در کشور داریم که به جز یک معدن در سایر آن‌ها پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و جان کارگران آن‌ها در معرض خطر است.

علیزاده، ادامه داد: کمیته‌های مشترکی بین وزارتخانه‌های صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین کمیسیون‌های صنایع و اجتماعی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که گزارش مربوط به معدن طبس اعلام و راهکارهایی را برای عدم تکرار چنین حوادثی دنبال می‌کنیم.

ارسال نظرات