بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۰۹۱
مشاور امور بانوان شهرداری رشت گفت: زنان شاغل به واسطه مسئولیت همزمان در محل کار و خانواده نیازمند حمایت بیشتری هستند.
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰

طیبه بینا، به نقش زنان در تقویت نهاد خانواده اشاره کرد و ادامه داد: امروز جایگاه زنان شاغل در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و سلامت و... بر کسی پوشیده نیست، اما زنان شاغل به واسطه مسئولیت همزمان در محل کار و خانواده نیازمند حمایت بیشتری هستند.

وی با برشمردن برخی مشکلات زنان شاغل در دستگاه های اداری و ضعف قوانین حمایتی، افزود: متاسفانه قوانین مالی زنان شاغل در دستگاه های اداری، همپای مردان مجرد لحاظ می شود. به عنوان مثال حق عائله مندی و برخی رفاهیات به مادران شاغل تعلق نمی گیرد و بعضا تنها به زنان بی سرپرست حق عائله مندی داده می شود.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت با اشاره به برنامه دولت برای جوانی جمعیت، اظهار کرد: با وجود اینکه گیلان جزو پیرترین استان هاست، اما شاهد قوانین حمایتی برای مادران شاغل نیستیم و باید در چارت سازمانی دستگاه های اداری اصلاحاتی صورت گیرد. همچنین قوانین بالادستی در مجلس برای حمایت از مادران شاغل تصویب شود و این امر نیازمند حمایت و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

بینا، با بیان اینکه هفت کمیته در حوزه امور بانوان شهرداری تشکیل شده است، افزود: این کمیته ها پیگیر مسائل و مشکلات بانوان شاغل در حوزه های مختلفی همچون مادر و کودک و جوانی جمعیت و حقوق شهروندی و سلامت و رفاه اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و زنان بازنشسته و شاغل و... هستند.

وی با بیان اینکه ۳۲۳ زن در شهرداری رشت شاغل هستند،گفت: تا قوانین حمایتی برای بانوان شاغل در دستگاه های اداری تصویب نشود و اجرای آن تضمین نگردد، نمی توان رفع مشکلات مادران و زنان شاغل و افزایش جمعیت را شاهد بود.

 

ارسال نظرات