بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۰۹۶
حجت الاسلام والمسلمین ستوده مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم با حضور در ساختمان ستادی جهاددانشگاهی استان قم با دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددنشگاهی استان قم دیدار و گفتگو کرد.
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹

به گزارش بازارکار، حجت الاسلام والمسلمین ستوده مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم  و جمعی از معاونین و مدیران این مرکز امروز دوشنبه 2 مهر ماه با حضور در ساختمان ستادی جهاددانشگاهی استان قم با دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددنشگاهی  واحد استان قم و معاونان این واحد دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم توضیحاتی را در خصوص فعالیتهای در حال اجرا، خدمات قابل ارائه، حوزه های علمکردی و ظرفیت های  این نهاد انقلابی در استان قم ارائه نمود، وی ابراز امیدواری کرد همچون گذشته با  بهره مندی‌ از استعدادها، ظرفیت‌ها و تجارب طرفین‌، همکاری هابیش از پیش گسترش یابد و انشالله از این همکاری ها دو مجموعه  و جامعه طلاب و روحانیون در سطح استان منتفع گردند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ستوده مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه قم اظهار کرد: موضوعات و حوزه های جدیدی در جهاددانشگاهی در حال پیگیری و انجام است که در دوره تفاهم نامه قبلی نبود، از جمله هوش مصنوعی، که امیدوارم این موضوعات و فعالیتها در تمامی حوزه ها از جمله سلامت  و توانمند سازی در دوره جدید عقد تفاهم نامه مد نظر قرار گیرد.
در ادامه  این جلسه موضوعاتی در خصوص توانمندسازی طلاب و خانواده های آنان در حوزه اشتغال از طریق شرکت در دوره ها، اجرای برنامه ها و کار گاه های ازدواج در قالب اردوهای فرهنگی، مشاوره های درمانی ، تشخیص بیماری ها در حوزه ناباروری و درمان آن، ارائه تخفیفات و تسهیلات به مراجعان به مراکز درمانی به بحث و گفتگو گذاشته شده.
در ادامه یاسر شریفی سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم گفت:  معاونت آموزش جهاددانشگاهی استان قم با فعال بودن 3 مرکز در سطح استان در حال حاضر آموزشهای تخصصی را  در کارگروه های فنی مهندسی، پزشکی، زبان های خارجی و علوم انسانی به فراگیران ارائه می دهد.
وی در ادامه گفت: با تلاشهای که در تدوین و ارائه دوره ها صورت گرفته سعی شده که آموزش ها به صورت مهارتی و شغل محور باشد، یعنی فراگیر پس از گذراندن این دوره ها از آمادگی کامل برای ورود به بازار کار برخوردار گردد.
سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی افزود: در حوزه آموزش های مهارتی سعی بر این است پایه کار ها بر اساس آموزش های رایانه ای باشد و مباحث روز همچون فناوری های نوین و هوش مصنوعی در این آموزش ها در نظر گرفته شده است.
سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی ادامه داد: با رایزنی ها که توسط دفتر مرکزی جهاددانشگاهی صورت گرفته شد، جهاددانشگاهی جزء ۱۴ نهاد حمایتی منابع جزء سه بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ قرار گرفت و مقرر شد که فراگیرانی که از آموزش ها تخصصی و شغلی جهاددانشگاهی بهره مند می شوند از تسهیلات خوداشتغالی برخوردار شوند و این امر فرصت خوبی را  جهت گسترش همکاری ها بین دو مجموعه فراهم می سازد.
در ادامه این جلسه علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم افزود: در گذشته پیشنهادات و الگوهای  مختلفی در حوزه اشتغال به مرکز خدمات حوزه های علمیه داده شده، و در حال حاضر نیز پیشنهاد ما این است با توجه به همان سابقه ای در مذاکرات کشوری صورت گرفته الگویی به صورت استانی در حوزه اشتغال پیاده سازی شود و با توجه به مزایا و امکانات بیمه ای در  نظر گرفته شده و همچنین بحث ارائه تسهیلات به این مشاغل شرایط خوبی در حال حاضر در حوزه اشتغال فراهم آورده شده است.
وی گفت: یکی از ضعف هایی که در تفاهم نامه قبلی مشهود بود بحث تبلیغات و اطلاع رسانی بود، لذا پیشنهاد می گردد از طریق فضای مجازی، کانال ها و گروههای مرتبط  وحتی ارسال پیامک، در صورت امکان، به جامعه هدف اطلاع رسانی بیشتری صورت پذیرد و نقاط ضعف در این حوزه نیز انشالله مرتفع گردد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی جامع خانواده جهاددانشگاهی گفت: این مرکز با شعار تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده همچون مرکز خدمات حوزه های علمیه قم آغاز به فعالیت نمود، ارائه مشاوره در حوزه های تحصیلی، شغلی و ازدواج، فعالیت دپارتمان کودک و نوجوان، ارائه مهارت های پیش از دبستان به کودکان در قالبی جدید  و متفاوت از خدمات قابل ارائه در این مرکز است و انجام تست ها و ارزیابی های مختلف قبل از ورود به هر دوره و مهات از ملزوماتی است که در این مرکز به آن پرداخته می شود.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا جهت پوشش اخبار مرکز خدمات حوزه علمیه، اعلام آمادگی کرد که در صورت در خواست نسبت به برگزاری دوره های خبرنگاری برای طلاب اقدام نمایند.

ارسال نظرات