بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۱۰۱
اندی جسی مدیرعامل آمازون اخیراً گفته موفقیت کم و شرم‌آور شما در بیست سالگی به نگرش شما بستگی دارد و دلیل آن ساده است: مدیران ترجیح می دهند با افراد مثبت کار کنند.
جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

بعد از دو سال شکایت کردن از اینکه کار کردن با فارغ التحصیلان نسل زد دشوار بوده و این نسل فقط حرف می‌زنند و هیچ کاری نمی‌کنند، اکنون روئسای شرکت‌ها به سرعت کارگران جوانی را که فقط چند ماه از استخدام آنها گذشته، اخراج می‌کنند.

  از نظر کارفرمایان، نسل زد غیر حرفه ای، غیر سازمان یافته و در مهارت‌های ارتباطی ضعیف هستند.
  به گزارش عصرایران به نقل از Fortune، بعد از دو سال شکایت کردن از اینکه کار کردن با فارغ التحصیلان نسل زد دشوار بوده و این نسل فقط حرف می‌زنند و هیچ کاری نمی‌کنند، اکنون روئسای شرکت‌ها به سرعت کارگران جوانی را که فقط چند ماه از استخدام آنها گذشته، اخراج می‌کنند.
 بر اساس یک گزارش جدید، شش نفر از هر ده کارفرما می گویند که برخی از کارگران نسل زد را که در اوایل امسال تازه از دانشگاه فارق التحصیل شده، استخدام کرده بودند، اخراج کرده‌اند.

  Intelligent.com، یک پلتفرم اختصاصی برای کمک به حرفه‌ای‌های جوان برای هدایت آینده بازار کار، نزدیک به ۱۰۰۰ کارفرما آمریکایی را مورد بررسی قرار داد. 
 پس از تجربه مشکلات زیادی با استخدام افراد جوان به وجود آمد، یک نفر از هر شش کارفرما می‌گوید که در استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه تردید دارد.

   در همین حال، یک نفر از هر هفت رئیس اعتراف کرده‌اند که ممکن است سال آینده به طور کامل از استخدام آنها اجتناب کنند.
    سه چهارم از شرکت های مورد نظرسنجی گفته‌اند که برخی یا همه فارغ التحصیلان تازه استخدام شده به نوعی رضایت بخش نیستند.
   نسل زد، بی انگیزه و غیر حرفه‌ای؟
  50 درصد از کارفرمایان مورد بررسی به این دلیل اشاره کردند که چرا با استخدام‌های جدیدشان کار نمی‌کنند.

این کارفرمایان همچنین به نسل زد اشاره کردند که غیر حرفه ای، غیر سازمان یافته و در مهارت‌های ارتباطی ضعیف هستند و این‌ها را به عنوان دلایل اصلی برای اخراج این گروه از فارغ التحصیلان عنوان کردند.

   کارفرمایان می‌گویند که با چالش های ملموس این نسل مبارزه کرده‌اند، از جمله دیر رسیدن به کار و جلسات، نپوشیدن لباس مناسب دفتر و عدم استفاده از ادبیات مناسب در فضای کاری.
  حالا، بیش از نیمی از مدیران استخدام به این نتیجه رسیده‌اند که فارغ التحصیلان دانشگاه برای دنیای کار آماده نیستند. در همین حال، بیش از ۲۰ درصد مدیران می‌گویند که (نسل زد) نمی‌توانند با حجم کار کنار بیایند.
 در واقع، کالج‌ها می‌دانند که دانشجویانشان کاملاً به عنوان نیروی کار آماده نیستند و برخی از این کالج‌ها برای پر کردن این شکاف اقداماتی انجام داده‌اند.

به عنوان مثال، دانشگاه ایالتی میشیگان به دانشجویان آموزش می‌دهد که چگونه یک مکالمه شبکه ای را مدیریت کنند، از جمله چگونگی جست و جوی نشانه‌هایی که طرف مقابل شروع به خسته شدن کرده و زمان آن است که کاری انجام شود.
 در همین حال، یک دبیرستان در لندن یک روز مدرسه ۱۲ ساعته را برای آماده سازی دانش آموزان برای زندگی بزرگسالان امتحان می کند.
وقتی از مدیران پرسیده شد چه چیزی می تواند فارغ التحصیلان دانشگاه را برای استخدام بهتر کند، آنها پاسخ دادند: یک نگرش مثبت و ابتکار عمل بیشتر.

هوی انگوین(Huy Nguyen)، مشاور ارشد آموزش و توسعه شغلی شرکت اینتلجنت، به فارغ التحصیلان نسل زد توصیه می‌کند تا نحوه تعامل سایر کارکنان را برای درک فرهنگ شرکت در هر شرکتی که ممکن است به آن بپیوندند، مشاهده کنند. از آنجا که آسان‌تر است بفهمیم چه راهی مناسب برای تعامل با دیگران است.
 انگوین تصریح کرد: از خود ابتکار عمل داشته باشید و سوال های متفکرانه بپرسید، بازخورد بگیرید و آن را به کار ببرید تا انگیزه خود را برای رشد شخصی نشان دهید.  به وسیله حفظ یک نگرش مثبت، رعایت ضرب العجل‌ها و داوطلب شدن برای پروژه‌ها، حتی آنهایی که خارج از مسئولیت های فوری شما هستند، شهرت قابل اعتماد بودن خود را ایجاد کنید.

 اندی جسی(Andy Jassy)، مدیرعامل آمازون اخیراً اظهار داشت: موفقیت کم و شرم‌آور شما در بیست سالگی به نگرش شما بستگی دارد و دلیل آن ساده است: مدیران ترجیح می دهند با افراد مثبت کار کنند.

برخی از رهبران حتی اصرار دارند که یک نگرش می‌تواند در محل کار پیشبرد حرفه‌ای کارگران جوان را بیشتر از مدرک دانشگاهی انجام دهد.
  ریچارد برانسون، بنیان‌گذار میلیاردر شرکت ویرجین، بارها و بارها از جوانان خواسته است که دانشگاه را به نفع "مدرسه زندگی" ترک کنند.
 مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت Meta اخیراً ادعا کرد که استعداد خام و شخصیت بر اعتبارنامه‌ها غلبه می‌کند.
 مدیر ارشد سیسکو در بریتانیا، دیوید میدز(David Meads)، در ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد. او به Furtune گفت که " نگرش و استعداد مهم تر از هر حرفی است که شما پس از نام خود دارید، یا هر مدرک تحصیلی که شما در یک برگه دارید. "

برچسب ها:

ارسال نظرات