بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۱۳۴
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: به‌ازای به‌کارگیری هر معلول ناشنوا ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به کارفرمایان پرداخت می‌شود.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴

به گزارش برنا از مرکزی، محمود حسین‌آبادی در این خصوص گفت: یکی از معلولیت‌هایی که با پیشرفت علم قابل‌پیشگیری است، ناشنوایی است که متأسفانه افراد زیادی در جامعه دچار آن هستند.
وی افزود: امروزه با غربالگری شنوایی نوزادان که از بدو تولد صورت می‌گیرد، می‌توان تا حدودی از شدت این معلولیت کاست، با اجرای طرح غربالگری و شناسایی نوازدانی که دچار مشکل شنوایی هستند کاشت حلزون به‌صورت رایگان انجام می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به شناسایی ۴ هزار و ۵۶۰ ناشنوا در استان گفت: ۲ هزار و ۴۵۹ نفر از معلولان ناشنوای استان مرد و مابقی آن‌ها خانم هستند که با تشکیل پرونده در بهزیستی از خدماتی، چون کمک‌هزینه کاشت حلزون، تأمین تجهیزات سمک، گفتاردرمانی، کاردرمانی، و پرداخت مستمری و... بهره‌مند می‌شوند.
حسین‌آبادی ادامه داد: هفته جهانی ناشنوایان و کم‌شنوایان از دوم تا هشتم مهرماه برگزار می‌شود که شعار امسال این هفته «زبان دست‌ها را بشنویم و درک کنیم» نام‌گذاری شده است که در طول این هفته شاهد برگزاری برنامه‌های مختلفی در سطح استان هستیم.
وی یکی از چالش‌های افراد ناشنوا را مشکل اشتغال برشمرد و افزود: برای رفع مشکل اشتغال مددجویان بهزیستی و به‌ویژه افراد ناشنوا بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان ۱۵۰ میلیون تومان به کارفرمایانی است که این توان‌خواهان را به‌کارگیری کنند.

ارسال نظرات