بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۱۴۱
سازمان بین المللی کار با مشارکت شبکه جهانی مدرسه کسب و کار (GBSN) و دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه ژنو، مواد آموزشی جدیدی را در مورد استخدام عادلانه برای کارگران مهاجر تدوین کرده است.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴

به گزارش بازارکار، در بازارهای کنونی کار و اقتصادهای جهانی، کارگران و به طور خاص کارگران مهاجر همچنان با استثمار و تبعیض مواجه هستند که گاهی اوقات به کار اجباری تن داده یا قربانی قاچاق انسان می شوند.
سازمان بین‌المللی کار  (ILO)در پاسخ به این موضوعات حیاتی، همکاری مشترکی را با شبکه مدارس کسب ‌و کار جهانی (GBSN) و دانشگاه ژنو (UNIGE) انجام داده تا از توان خود برای تدوین یک منبع آموزشی جامع برای مدارس کسب‌ و کار در مورد استخدام عادلانه کارگران مهاجر استفاده کنند. هدف این ابزار آموزشی رسیدگی به موضوعات مربوط به استخدام عادلانه از طریق توانمندسازی رهبران کسب و کار آینده با استفاده از ابزارها و دانش لازم است.
 
تغییر رویه های صنعتی از طریق شاغلین کسب و کارهای آینده
 از کسب و کارها خواسته است تا اقدامات لازم را برای اطمینان از رعایت حقوق بشر و کار انجام دهند. هدف این منبع آموزشی با پرداختن به مسائل حیاتی شیوه‌های استخدام عادلانه، پرورش نسل جدیدی از متخصصان کسب‌ و کار آگاه و وظیفه‌شناس است که می‌توانند رویه های خود را برای پاسخ به چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی پیچیده و نوظهور تطبیق دهند.
 این منبع جدید با همکاری کارشناسان برجسته، مربیان مدرسه کسب و کار و نمایندگان بخش خصوصی از کلمبیا، فرانسه، نپال، آفریقای جنوبی، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده توسعه یافته است. این مطالب که به صورت "منبع باز" تهیه شده است، دومین ماژول از یک سری منابع آموزشی است که می تواند مورد استفاده قرار گرفته و با رشته های مختلف و زمینه های جغرافیایی گوناگون سازگار شود.
این منبع آموزشی توسط مدرسان مدرسه کسب و کار و کارشناسان جهانی برای استفاده سایر اساتید مدرسه کسب و کار طراحی شده است. این منبع به گونه ای طراحی شده است که هر جلسه آن دربرگیرنده 2 تا 3 ساعت آموزش باشد، اما می تواند به راحتی با نیازهای خاص و رشته های تخصصی مختلف تطبیق داده شود. همچنین دربرگیرنده نمونه های واقعی، مطالعات موردی و تمریناتی دقیقی است که به منظور ارایه دیدگاه های حقوق بشری و کسب و کار طراحی شده اند.
این ماژول شامل 4 واحد است که دربرگیرنده یادداشت‌های آموزشی، خوانی های پیش‌زمینه، منابع مطالعالتی مکمل، تمرین‌های پیشنهادی، اسلایدهای آموزشی، فیلم‌ها و مطالعات موردی است که می‌تواند یک منبع ایده آل برای ارایه در کلاس‌های درس باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این منبع آموزشی می توانید با ماریا گالوتی (gallotti@ilo.org) و جولیانا لابل (bhr@gbsn.org).  ارتباط برقرار نمایید.

منبع:موسسه کار و تامین اجتماعی

ارسال نظرات