بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۱۵۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۸۳ هزار و ۵۰۰ بهره بردار به تولید کیوی مشغول هستند.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

صالح محمدی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۸ هزار تن صادرات کیوی داشتیم گفت: ارزش اقتصادی این محصول در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان خواهد بود که تاثیر بسزایی در اقتصاد کشاورزی استان که اقتصاد سبز است، خواهد داشت.

وی افزود: کیوی را یکی از محصولات باغبانی با ارزش در استان گیلان دانست و اظهار کرد: این محصول ارزآوری بسیار بالایی دارد و شاهد اثرگذاری تولید آن بر بهبود وضعیت اقتصاد منطقه و اشتغال خانوارهای کیوی کار در غرب و شرق استان هستیم.

محمدی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه هدفمند و متوازن تولید کیوی، افزود: گیلان ۷۵۰۰ هکتار باغ کیوی دارد و ۸۳ هزار و ۵۰۰ بهره بردار به کشت این محصول مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، ایران را کشور چهارم در تولید کیوی دانست و تصریح کرد: تولید کیوی در استان های گیلان، مازندران و بخشی از گلستان انجام می شود؛ دسترسی به بازارهای هدف از جمله اتحادیه اوراسیا شرایط را مهیا کرده تا راحت تر بتوانیم این محصول با ارزش را هم تولید و هم به مقاصد صادراتی ارسال کنیم.

محمدی با اشاره به صادرات کیوی ایران به ۲۵ کشور جهان، تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۹۵ هزار تن کیوی از باغات گیلان برداشت شود و تا امروز ۱۳۵۰ تن آن را به کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و هندوستان صادر شده است.

وی از راه اندازی میز تخصصی کیوی در سازمان جهاد کشاورزی استان با حضور باغداران و صاحبان صنایع و تجار و اساتید دانشگاه و سردخانه داران و سورتینگ داران جهت تکمیل زنجیره ارزش این محصول خبر داد و خاطرنشان کرد: صادرات کیوی از ۱۵ مهرماه انجام می شد، اما با توجه به شرایط تغییر اقلیم و افزایش دما و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت برای سومین سال متوالی تاریخ آغاز صادرات کیوی را به اول مهرماه منتقل کردیم.

ارسال نظرات