بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۱۹۳
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان پدیده نوظهور گردشگری کشور به شمار می‌رود، باید از ظرفیت‌های موجود برای انسجام و نشاط اجتماعی بیشتر استفاده کنیم.
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

رضا شریفی در جلسه هفته گردشگری، بیان کرد: باید از ظرفیت‌ها برای انسجام و نشاط اجتماعی بیشتر استفاده کرد، چرا که سیستان و بلوچستان پدیده نوظهور گردشگری کشور بوده که وظیفه معرفی بخشی از این ظرفیت‌ها بر عهده کارکنان میراث فرهنگی گردشگری است.
وی افزود: باید سیستان و بلوچستان را آنطور که شایسته بوده با ویژگی‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، گردشگری، جاذبه‌های اجتماعی، تاریخی و حماسی معرفی کرد از این جهت شما لبه جلو میدان نبرد فرهنگی هستید، باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب استان را به درستی معرفی کنید، ما نیز در کنارتان هستیم تا این ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شوند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: فعالان فضای مجازی تکلیف دارند در این جبهه فرهنگی در کنار شما باشند، رسانه‌ها و شورای فرهنگی نیز در ۲ سال گذشته تلاش کرده و توانسته چهره فرهنگی این استان را در سطح ملی، بین المللی و منطقه‌ای معرفی کند، این مهم باید تقویت شود.
وی ادامه داد: در این زمینه باید از ظرفیت‌های اجتماعی سران طوایف، معتمدان، ریش سفیدان، اصحاب تریبون، ائمه جمعه شیعه و سنی استفاده کرد، در تمامی شئون اجتماعی و سیاسی سیستان و بلوچستان شاید کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت اجتماعی استفاده شده باشد این در حالیست که ظرفیت این استان بی‌نظیر بوده نمونه آن مسائل امنیتی پیچیده بوده که با تدابیر بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شیعه و سنی در سال‌های متمادی حل شده بنابراین در حوزه گردشگری هم باید تدابیری اندیشیده و از ظرفیت لایه‌های اجتماعی بیشتر استفاده کرد و آنها نیز احساس تعلق و اعتماد کنند، در این صورت دغدغه‌ها از بین می‌رود.
شریفی اظهار کرد: همه مدیران باید در ایجاد احساس تعلق و اعتماد اجتماعی تلاش کنند چرا که هزینه‌های حکمرانی در سیستان و بلوچستان به حداقل می‌رسد و استان بهتر مدیریت خواهد شد، شیعه و سنی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی احساس تعلق و به آن افتخار می‌کنند و این مهم باعث می‌شود مردم خود سفیر فرهنگی شوند.
وی گفت: وجب به وجب سیستان و بلوچستان با عملکرد شما می‌تواند میراث فرهنگی، میراث صلح، میراث وحدت و وحدت آفرین باشد، بودن در این استان و جایگاه را قدر بدانید این امانت در دست ما بوده، باید از ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و بدانیم همدلی، وحدت و انسجام سیستمی اهداف و برنامه‌های سازمان را پیش برده و در حوزه اعتماد اجتماعی و احساس تعلق تقویت کننده خواهد بود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اولویت ما در حوزه مدیریت کلان سیستان و بلوچستان انسجام اجتماعی، یکدلی و همدلی اجتماعی، صداقت و صراحت، پاکدستی و سلامت نفس در حوزه‌های مختلف بوده که منجر به اعتماد عمومی احساس تعلق و تاب آوری اجتماعی می‌شود

ارسال نظرات