بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۲۱۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، از اجرای طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر با اولویت کارگاه‌های ساختمانی در سطح استان خبر داد.
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰

طرح بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار بازار کار، حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، روز یکشنبه هشتم مهرماه در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر با اولویت کارگاه‌های ساختمانی در سطح استان خبر داد و گفت: در طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر با اولویت کارگاه‌های ساختمانی که به مناسبت روز ایمنی انجام شد، تیم‌های بازرسی با حضور در کارگاه‌های ساختمانی، وضعیت اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت جانی فعالان این حوزه را بررسی کردند.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء ایمنی شغلی و فرهنگ ایمنی و رفع نواقص در کارگاه‌های ساختمانی با هدف حفاظت از منابع انسانی فعال در بخش ساختمان عنوان کرد.

به گفته وی، با توجه به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در استان در حوزه صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد، در این طرح امسال به این بخش توجه ویژه شده است.

در این طرح ضربتی، حفاظ گذاری پرتگاه‌های ساختمان‌های در حال ساخت، استفاده از لوازم حفاظتی و نصب پله و نرده موقت در کارگاه‌های ساختمانی ارزیابی شد.

بر اساس آمارها، ۴۲ درصد حوادث کار و بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های ناشی از این حوادث در استان در بخش ساختمان روی می‌دهد.

پارسال ۴۴ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان کشته شدند که ۲۳ نفر آنها در حادثه‌های کارگاه‌های ساختمانی جان باختند.

ارسال نظرات