بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۲۴۵
بر اساس گزارش ارزیابی محققان دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۲۴:
بر اساس گزارش ارزیابی محققان دانشگاه استنفورد۲۰۲۴، پرفسور علی منتظری مقدم یکی از دانشمندان برجسته ایران و جهان در حوزه بهداشت عمومی و همه‌گیرشناسی و عضو هیئت علمی وابسته دانشگاه علم و فرهنگ و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، پروفسور حسین بهاروند برجسته‌ترین دانشمندان ایرانی در حوزه زیست‌شناسی و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و عضو هیئت علمی وابسته دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر علی سعداله عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ و دکتر رضا عمانی سامانی از استادان مدعو و عضو کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه علم و فرهنگ نیز در لیست دو درصد برتر پژوهشگران پراستناد جهان سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
اعضای هیئت علمی دانشگاه علم وفرهنگ در زمره پژوهشگران پراستناد جهان

مؤسسه ISC هر ساله آخرین یافته‌های علم سنجی برگرفته از منابع و مراجع معتبر مختلف را تحلیل و گزارش می‌کند. یکی از این گزارش‌ها، بر پایه آخرین یافته‌های پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف شده است، انجام می‌شود.
این گروه در چند سال اخیر، با تحلیل داده‌های پایگاه اسکوپس بر اساس روش‌شناسی ویژه‌ای، اقدام به شناسایی و ارائه فهرستی از پژوهشگران پراستناد برتر جهان در یک پایگاه اطلاعاتی کرده‌اند. روش‌شناسی ابداع شده، مبتنی بر مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تأثیر استنادی پژوهشگران در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف است. آنان با ترکیب این سنجه‌ها، شاخصی به نام «شاخص استنادی مرکب» را ابداع و در مقاله سال ۲۰۱۶ خود معرفی و محاسبه کرده‌اند. این شاخص مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی، جایگاه (الگوی هم-­نویسندگی) و شاخص هرش نویسندگان است.
گفتنی است، تازه‌ترین بروزرسانی این پایگاه در مهر ماه ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) منتشر شده است. این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای برونداد‌های پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است.
این پایگاه در هر نسخه، دو فهرست از پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان را منتشر می‌کند. تفاوت این دو فهرست در بازه زمانی استناد‌های تحلیل شده است: در یکی از فهرست‌های اعلام شده، بازه زمانی استناد‌های دریافتی یک ساله است و در فهرست دیگر، بازه زمانی استناد‌های دریافتی از سال ۱۹۹۶ به بعد در نظر گرفته می‌شود.