بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۲۴۷
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در نامه ای به معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: لغو تعهد خدمت رایگان دانش آموختگان به دلیل عدم همکاری کاریابی ها دچار مشکل شده و این امکان برای دانش آموختگان فراهم نشده است.
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

لغو تعهد خدمت رایگان دانش آموختگان دچار مشکل شد + تصویر

به گزارش بازارکار، محمد آذرپناه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در نامه ای به معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: لغو تعهد خدمت رایگان دانش آموختگان به دلیل عدم همکاری کاریابی ها دچار مشکل شده و این امکان برای دانش آموختگان فراهم نشده است.
مراحل لغو تعهد خدمت آموزش رایگان دانشجویان روزانه در کلیه مقاطع
 
لغو تعهد خدمت آموزش رایگان در کلیه مقاطع تحصیلی باید از طریق سامانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(سامانه سجاد) به آدرسhttp://portal.saorg.ir   ثبت گردد و پیوست اسکن مدارک الزامی می باشد.
 
مراحل ثبت نام سامانه سجاد:  1. ثبت نام اولیه و تأیید رمز 2. ورود 3. تکمیل اطلاعات شخصی، تحصیلی 4. وارد شدن به منوی خدمات، انتخاب گزینه ی امور دانشجویان داخل، 5. تکمیل فرم لغو تعهد آموزش رایگان و دریافت کد پیگیری از سامانه
 
قابل ذکر است، متقاضیان دریافت اصل مدرک تحصیلی دانشنامه قبل از ثبت نام در سامانه سجاد وزرات علوم تحقیقات و فناوری، در صورت داشتن بدهی صندوق رفاه دانشجویان نسبت به تسویه حساب خود با صندوق رفاه اقدام نمایند.
 
پس از تایید لغو تعهد از سوی امور دانش آموختگان دانشگاه و وزارت علوم، نامه لغو تعهد صادر شده و دانشنامه در امور دانش آموختگان دانشگاه آماده می گردد.
 
دانشجویان و دانش آموختگان دوره های روزانه، متعهد خدمت آموزش رایگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند از طریق یکی از روش های زیر تعهد خدمت خود را به پایان برسانند:
1. انجام تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق ارائه گواهی انجام کار معتبر که دارای سابقه بیمه باشد.
-قابل ذکر است، شاغلین آموزش و پرورش برای اخذ اصل مدرک تحصیلی دانشنامه با مراجعه به آموزش و پرورش محل خدمت خود، نسبت به دریافت فرم شماره ۱ و ۵۰۲ اقدام نمایند )فرم های مربوط در سامانه سجاد قرار داده شود.)
2. پرداخت هزینه تحصیلی معادل تعهد خدمت آموزش رایگان(جدول محاسبه آموزش رایگان به پیوست می باشد)
3. لغو تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق عدم کاریابی از اداره کل استان که باید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی بالاترین مقطع روزانه ظرف مدت شش ماه صورت گرفته باشد.
4. لغو تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق انجام خدمت وظیفه عمومی پس از تاریخ فراغت از تحصیل، اخراج و یا انصراف(مدت زمان مندرج در کارت پایان خدمت مبنای محاسبه می باشد.)
5. لغو تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق بازنشستگی
6. لغو تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق کارافتادگی
7. اتباع خارجی(افغانی، عراقی و ...) جهت لغو تعهد آموزش رایگان ملزم به پرداخت هزینه می­باشند.
 
نکات مهم و قابل توجه در بررسی فرایند لغو تعهد آموزش رایگان
 
- طبق دستورالعمل آموزش رایگان ثبت نام کاریابی باید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی بالاترین مقطع روزانه ظرف مدت شش ماه صورت گرفته باشد در غیر این صورت مورد تأیید نمی باشد و دانشگاه بر اساس قوانین، مبلغ بدهکاری اعلام می نماید.
 
- نامه ی عدم کاریابی همزمان با تحصیل در مقطع بالاتر دوره روزانه مورد قبول نمی باشد.
 
- بر اساس بخشنامه های وزارت کار به زیر مجموعه های خود (ادارات کار و امور اجتماعی استان ها) ثبت نام در کاریابی حتما با رویت اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات عکس دار و برای آقایان نیز علاوه بر این مورد با داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم صورت می گیرد، به همین علت چنانچه ثبت نام کاریابی قبل از صدور مدرک موقت یا کارت نظام وظیفه انجام شده باشد قابل قبول نخواهد بود.
 
- ارائه ی نامه از وزارت کار مبنی بر عدم کاریابی در مدت شش ماه می باشد، بدیهی است در زمان ارائه ی نامه از وزارت کار، باید یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل گذشته باشد.
 
- طبق بخشنامه عدم کاریابی باید یکسال کامل شمسی از تاریخ صدور کارت نظام وظیفه سپری شود.
 
- سابقه کار همزمان با تحصیل در مقطع بالاتر دوره روزانه برای مقاطع قبلی یا همان مقطع مورد قبول نمی باشد.
 
- عدم کاریابی صرفاً برای دانش آموختگان مقاطع تحصیلی دانشگاهی قابل بررسی است و دانشجویان انصرافی و اخراجی برای همان مقطع ناتمام نمی توانند از کاریابی استفاده کنند.
 
- لغو تعهد آموزش رایگان از پایین ترین مقطع تحصیلی شروع می شود و به ترتیب انجام می گیرد.

ارسال نظرات