بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۲۶۰
رئیس دانشگاه تبریز، وجود 170 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه را از دیگر ظرفیت های این دانشگاه بیان کرد و گفت: از 24 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، بیش از 3 هزار دانشجوی بین‌المللی است.
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

تحصیل بیش از 3 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنر بازار کار، صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز دوشنبه نهم مهرماه، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تبریز و دانشگاه عثمانیه کشور ترکیه، در راستای بهره گیری بهینه از توان علمی، آموزشی و ظرفیت منابع دو طرف، با اشاره به برخی ظرفیت و توانمندی های دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف گفت: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، 800 عضو هیات علمی و 24 هزار نفر دانشجو، پردیس بین المللی، سه دانشکده اقماری، آزمایشگاه های مجهز و ... یکی از پنج دانشگاه برتر و جامع کشور ایران است.

وی وجود 170 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه  را از دیگر ظرفیت های این دانشگاه بیان کرد و افزود: از 24 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، بیش از 3 هزار دانشجوی بین المللی است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه تاکید کرد: این دانشگاه در سال های اخیر بر اساس شاخص های نظام های رتبه بندی جهانی توسعه و رشد چشمگیری داشته است.

به گفته وی، بر اساس رتبه‌بندی جهانی یو. اس. نیوز که اخیرا اعلام شده، دانشگاه تبریز رتبه 521 دنیا را کسب کرده و بعد از دانشگاه های تهران و صنعتی شریف، دانشگاه تبریز رتبه سوم را در بین دانشگاه های ایران را بدست آورده است.

نصراله زاده، افزود: دانشگاه تبریز در برخی حوزه های تخصصی از جمله منابع آب، مکانیک، عمران، صنایع غذایی، علوم پلیمر و علوم انسانی رتبه کمتر از 40 دنیا را کسب کرده است.  

رئیس دانشگاه تبریز افزود: دانشگاه تبریز با این همه ظرفیت، آماده هر گونه همکاری علمی و آموزشی با دیگر دانشگاه های دنیا و منطقه و به خصوص با دانشگاه های  کشور برادر ترکیه است.

به گفته وی، این همکاری های مشترک می تواند در زمینه تبادل دانشجو، استاد، اجرای طرح‌های مشترک، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی با ارایه مدرک دوگانه، میزبانی از فرصت‌های مطالعاتی  دانشجویی و اساتید، اعزام استاد جهت راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی و ... باشد.  

تورگای اوزون، رئیس دانشگاه عثمانیه کورکوت آتا کشور ترکیه هم در این آیین با تشکر از میزبانی دانشگاه تبریز و اشاره به جلسه آنلاین قبلی با رئیس دانشگاه تبریز، به معرفی اجمالی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه عثمانیه کورکوت آتا در سال 2007 رسماً فعالیت علمی و آموزشی خود را با تاکید برانرژیهای تجدید پذیر آغاز کرده است.

وی افزود: وجود 8 دانشکده، 19 هزار دانشجو و 600 نفر هیات علمی از دیگر ظرفیت های این دانشگاه است.

وی، در ادامه با بیان اینکه کشور ایران و ترکیه به خاطر مشترکات تاریخی و فرهنگی، توسعه همکارهای مشترک آسانتر صورت می گیرد، یادآور شد: این دانشگاه آماده هر گونه توسعه همکاری با دیگر دانشگاه‌های دنیا و به ویژه با دانشگاه‌های کشور دوست و همسایه ایران و در این میان با دانشگاه تبریز است.

ارسال نظرات