بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۲۷۶
رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی استان اردبیل متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خرد را برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک عامل معرف می کند.
حسام رسولی اظهار کرد: با موافقت معاونت سیاست گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزش و کارآفرین، جهاددانشگاهی امسال و برای نخستین بار برای استفاده از منابع جز (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جهاد دانشگاه استان برای پرداخت به متقاضیان قرار گرفته است، طبق برنامه ریزی هایانجام گرفته با توجه به جمعیت شهرستان های استان، از این مبلغ حدود ۵۰ درصد برای شهرستان اردبیل و ۵۰ درصد به سایر شهرستان های استان تخصیص خواهد یافت.
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

حسام رسولی اظهار کرد: با مو افقت معاونت سیاست گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزش و کارآفرین، جهاددانشگاهی امسال و برای نخستین بار برای استفاده از منابع جز (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی
قرار گرفت و در این راستا ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جهاد دانشگاه استان برای پرداخت به متقاضیان قرار گرفته است، طبق برنامه ریزی هایانجام گرفته با توجه به جمعیت شهرستان‌های استان، از این مبلغ حدود ۵۰ درصد برای شهرستان اردبیل و ۵۰ درصد به سایر شهرستان‌های استان تخصیص خواهد یافت.
وی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته به بهترین نح در اختیار متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به نتایج طرح ملی مشاغل خانگی و مزیت سنجی انجام گرفته در سطح استان، رشته‌های اولویت دار شامل تولید کننده‌های محصولات چرم دست دوز، گلیم، تابل فرش، فرش دستباف و خدمات تکمیل کننده آن، خیاط، گیاهان دارویی، بسته بندی محصو لات کشاورزی، برنامه نویس نرم‌افزار و صنایع خلاق در اولویت خواهندبود.
رئیس جهاد دانشگاه استان اردبیل تاکید کرد: بر اساس تاکید رهبر انقلاب در خصوص لزوم توجه به اشتغال آفرین شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت هانیز در اولویت تخصیص خواهند بود.
رسولی در خصوص فرایند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: متقاضیان از یکشنبه اول مهر می توانند با مراجعه به دبیرخانه این تسهیلات واقع در شهرک کارشناسان، میدان شفا، طبقه دوم یا تماس با تلفن ۳۳۷۴۹۵۰۶ نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اولیه اقدام کنند، تا اهلیت آنهاتوسط کارشناسان مربوط در جهاد دانشگاه استان سنجیده شود، نتیجه بررس درخواست متقاضیان ظرف حداکثر یک هفته اطلاع رسان خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه تک، جهاددانشگاهی استان، توانمندی و خدمات مورد نیاز متقاض مانند مشاور ههای شغل و تهیه طرح‌های کسب و کار و … نیز به متقاضی ارائه خواهد شد و این درخواست‌ها پس از تأیید در کارگروه‌های مربوط به بانک عامل ارسال خواهند شد.
رئیس جهاد دانشگاه اردبیل بیان کرد: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه بوده و از شرایط عمومی برای دریافت این تسهیلات برای متقاضی، نداشتن بیمه پایه اجباری، عدم وجود تسهیلات اشتغال زایی جاری مبی توان نام برد و فراگیران جهاد دانشگاهی که قبلاً دور ه های مذکور را در قالب طرح مشاغل خانگ در جهاد دانشگاهی گذرانده اند می تو انند در روند بررسی وام قرار گیرند.

برچسب ها:

ارسال نظرات