بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۲۸۸
دانشگاه علم و فرهنگ با ۶ دانشکده تخصصی و بیش از ۹۰ رشته تحصیلی، در ۵ رشته کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

رشته‌های ارائه‌شده در این طرح شامل «مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر (نرم‌افزار)، حسابداری» در مقطع کارشناسی ناپیوسته، «آمار و سنجش آموزشی، صنایع دستی، هتلداری» در مقطع کارشناسی است.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی به چه معناست؟
در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، داوطلبان نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، اما باید فرآیند ثبت‌نام را مطابق با ضوابط سازمان سنجش کشور طی کنند. به این معنا که هر داوطلب باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را دریافت و بررسی کند و سپس کد رشته‌های موردنظر خود را در سامانه سازمان سنجش ثبت کند.

مراحل پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی:
۱-دریافت دفترچه انتخاب رشته: داوطلبان باید دفترچه راهنمای مربوط به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را از سایت سازمان سنجش دریافت و مطالعه کنند.
۲-ثبت‌نام در سامانه سنجش: داوطلبان پس از مطالعه دفترچه باید اطلاعات خود را در سامانه سازمان سنجش وارد و کد رشته‌های موردنظر خود را انتخاب کنند.
۳- ارزیابی سوابق تحصیلی: پذیرش نهایی بر اساس نمرات دیپلم و معدل کتبی داوطلب انجام می‌شود. یعنی داوطلبانی که معدل بالاتری دارند، شانس بیشتری برای قبولی در رشته‌های انتخابی خود خواهند داشت.

گفتنی است؛ دانشگاه علم و فرهنگ، با ۶ دانشکده فعال در زمینه‌های مختلف مانند فنی و مهندسی، هنر و معماری، علوم انسانی، حقوق، علوم و فناوری‌های نوین زیستی و گردشگری، یکی از برترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظرات