بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۱۷
دبیر رویداد علمی هوش مصنوعی در کشاورزی ایران از حضور ۶۵ شرکت فعال کشور در حوزه کشاورزی هوشمند در این رویداد علمی به میزبانی استان البرز خبر داد.
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

 

به گزارش خبرنگاربازارکار به نقل از خبرگزاری  ایرنا، "محمد رضا غفاری" روز چهارشنبه در رویداد علمی هوش مصنوعی در کشاورزی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کرج افزود: این شرکت‌ها با دقت توسط یک تیم علمی متخصص مرتبط با هوش مصنوعی و کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دبیر رویداد علمی هوش مصنوعی در کشاورزی ، هدف از برگزاری این رویداد معرفی ظرفیت های فناورانه در حوزه هوش منصوعی کشاورزی برشمرد وگفت: پس از این ارزیابی‌ها، نمایندگان ۱۸ شرکت به عنوان سخنران اصلی رویداد و ۱۳ شرکت نیز در بخش نمایشگاهی انتخاب شدند.

وی یادآورشد: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران به عنوان برگزار کننده این رویداد با برخورداری از زیرساخت‌های پیشرفته محاسباتی و پردازشی و تیم‌ علمی توانمند، قادر است این امکان و ظرفیت‌ را ایجاد نمایید تا درجهت توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش کشاورزی پیشگام باشد.

غفاری افزود: این رویداد نقطه آغازی برای همکاری‌های نوآورانه در جایی است که استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین، می تواند چالش‌های کشاورزی کشور را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل کند.

مسوول راه اندازی پژوهشکده های هوش مصنوعی و کلان داده کشاورزی ادامه داد: امروز یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که آینده کشاورزی را در جهان تغییر خواهد داد ، یعنی هوش مصنوعی، محور گفت‌وگوی رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی است.

هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی در بهره‌وری وتوسعه پایداری ایجاد کند

غفاری اضافه کرد: هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی در بهره‌وری وتوسعه پایداری ایجاد کند و نقش کلیدی در پاسخ به چالش‌های پیش‌رو در بخش کشاورزی و حفظ امنیت غذایی دارد.

وی گفت: برگزاری این رویداد برای گشودن درهای جدید در مسیر نوآوری و پیشرفت در شرایطی است که تغییرات اقلیمی و محدودیت منابع طبیعی روزبه‌روز بیشتر ما را به چالش می‌کشند، بهره برداری از هوش مصنوعی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای بهره‌وری و کاهش مصرف منابع ایفا کند.

هدف برگزار کنندگان این رویداد تنها برگزاری یک گردهمایی علمی نیست

وی بیان کرد: هدف برگزار کنندگان این رویداد تنها برگزاری یک گردهمایی علمی نیست؛ بلکه فرصتی برای شبکه‌سازی و ارتباط بین شرکتها و کشت و صنعتهای پیشتاز و نوآور پیشرو است.

غفاری اضافه کرد: بنابراین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، این رویداد را زمینه‌ای برای ایجاد یک شبکه قوی و مؤثر میان شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی قلمداد کرده تا از این طریق دانش و تجربه‌ در شرکت ها و در بین نخبگان به اشتراک گذاشته شده و به شکلی هماهنگ‌تر و مؤثرتر در مسیر استفاده از این فناوری قدم برداشته شود.

رویداد علمی هوش مصنوعی به مدت یک روز در کرج دنبال می شود.

ارسال نظرات