بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۳۶
استاندار مازندران برتسریع درکاربردی نمودن علم هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: هوش مصنوعی فراتر از ابزار بلکه یک منبع است و باید از آموزش‌محوری به نوآور‌محور و ایده‌محور تبدیل شود.
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

به گزارش بازار کار،استاندار مازندران در کارگروه دولت الکترونیک با موضوع کاربردی هوش مصنوعی، اظهار داشت: هوش مصنوعی یک اتفاق شگرف و عجیبی است که پیدایش، وجود و روزآمدسازی ابزار‌های هوش مصنوعی به طور مداوم در حال رشد و ارتقاست، یک محصول اثرگذار در سبک زندگی فرهنگی و اقتصادی می‌باشد.

ایوسف نوری، خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی دارای لایه‌های متنوع و فناوری عمیق می‌باشد که باید به این لایه‌های زیرساختی وارد شد.

وی ادامه داد: برای کاهش فاصله از کشور‌های بهره‌بردار از هوش مصنوعی باید به یک فهم مشترک رسید.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید زمینه کاربرد علم هوش مصنوعی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: داده‌ها بسیار مهم است، بدون داشتن داده‌ها، توسعه هوش مصنوعی در عمل موضوعیت پیدا نمی‌کند.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اهداف اقتصادی و کاربردی هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی و گردشگری ابراز داشت: کاربرد هوش مصنوعی در ارتقای پتانسیل و ظرفیت استان در حوزه کشاورزی و گردشگری بیش از حد تصور تاثیرگذار است.

نوری با بیان اینکه در ایران در بعضی از حوزه‌ها پیشرفت و در جایی عقب می‌مانیم، گفت: نقص نبودن در کنار هم باعث عدم پیشرفت و رشد می‌شود، عقب ماندگی در حوزه هوش مصنوعی آسیب‌های جبران ناپذیر بر جای خواهد گذاشت.

وی گفت: در هوش مصنوعی کلیدی‌ترین ابزار آن فناوری است که دانش و مهارت نخبگان و دانشگاهیان باید کاربردی شود تا نقشه راه تهیه و تدوین گردد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه هوش مصنوعی فراتر از ابزار بلکه یک منبع است، تصریح کرد: باید این علم از آموزش‌محوری به نوآورمحور و ایده محور تبدیل شود، یک مجموعه مفید از دانشگاهی و نخبگان فناوری تشکیل و ایده و تفکر تولید شود.

استاندار با تاکید بر اینکه از تعریف هوش مصنوعی باید بگذریم، خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته‌های تخصصی کشاورزی، گردشگری، صنعت، پایگاه داده‌ها ایجاد کنید. هوش مصنوعی با داده‌ها که در اختیار می‌گیرد تولید محصول می‌کند.

وی همچنین گفت: بر مبنای داده ظرفیت‌های گردشگری مازندران هوش مصنوعی تحلیل و برنامه‌ها را ارائه می‌نماید و توسعه گردشگری مدرنی ایجاد خواهد کرد.

در پایان بر تشکیل کمیته تخصصی هوش مصنوعی به منظور تدوین و دستورالعمل توسعه هوش مصنوعی تاکید شد

ارسال نظرات