بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۳۸
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

به گزارش بازار کار به نقل ازمهر، حامد رضوانی در همایش روز ملی ایمنی کار با تسلیت از دست دادن جانگداز کارگران خدوم طبس و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان داریم، اظهار کرد: موضوع روابط مطلوب بین کارگر و کارفرما و ایمنی کار و صیانت از نیروی کار در حوزه روابط کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضوانی تصریح کرد: از کارفرمایان می‌خواهیم کمیته‌های حفاظت فنی را در کارگاه‌ها راه‌اندازی کنند و ظرفیت مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها طبق قانون استفاده کنند.

وی بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد کارگاه‌هایی که دارای کمیته حفاظت فنی و مسئول ایمنی هستند شاهد فوتی نیستیم و حوادث ناشی از کار در این کارگاه‌ها به حداقل می‌رسد.

رضوانی با اعلام اینکه زحمات و اقدامات تخصصی بازرسان کار نیز باعث شده است شاهد کاهش حوادث ناشی در استان باشیم، گفت: نیت خیرخواهانه بازرسان کمک‌های شایانی را به جامعه کار و تولید کرده است.

استراتژی وزارت کار صیانت از نیرو و توسعه فرهنگ ایمنی است

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز گفت: با توجه به حساسیت مقوله ایمنی و اهمیت حفظ جان و سلامت نیروی انسانی شاغل هر روز برای ما روز ایمنی است.

سمانه نوری تصریح کرد: با فرارسیدن روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی این فرصت ارزشمند فراهم شد که در این همایش تخصصی در خدمت فعالان جامعه ایمنی و حفاظت فنی باشیم.

وی بیان کرد: استراتژی وزارت کار بر مبنای صیانت از نیروی و توسعه فرهنگ ایمنی به منظور ایجاد شرایط کار مناسب و ایمن است و رویکرد قانون هم با تاکید بر سه‌جانبه‌گرایی و استفاده از ظرفیت تشکلات کارگری و کارفرمایی مبتنی بر پیش‌گیری است.

نوری با اشاره به اینکه مطابق نص صریح مقررات، کارفرما به عنوان صاحب یک کسب و کار مکلف به تأمین شرایط ایمن در محیط کار و حفظ سلامت کارگران است، خاطرنشان کرد: وجود سیستم‌های خود نظارتی امروزه یک ضرورت است و کارشناسان حفاظت فنی مستقر در کارگاه‌ها نقش مهمی در ارتقای شرایط ایمنی کارگاه دارند.
رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ارزیابی مستمر محیط کار و شناسایی خطرات و پایش شرایط منطبق با آئین نامه‌های حفاظتی و بهداشتی در کنترل و کاهش آسیب‌های شغلی بسیار راهگشاست.

ارسال نظرات