بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۴۰
بازرس کل گیلان بر ایجاد فرصت های شغلی با اجرای پروژه های بندری در آستارا تاکید کرد.
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰

به گزارس بازارکار، احمد آقایی امروز در راستای پیگیری مصوبات سفر گذشته به آستارا و بررسی مجدد این پروژه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: دریا از مواهب الهی و ذخایر و منابع سرشاری برای زمینه‌سازی رشد علم و فناوری، افزایش کار و ثروت، تأمین نیازهای حیاتی و تولید اقتدار و بستر مناسبی برای تمدن‌سازی است.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های کلی توسعه دریا محور منویات رهبری، ایران با موقعیت ممتاز جغرافیایی و ژئوپولتیک لازم است ما با حضور مؤثر در ساحل، فراساحل و بهره‌گیری از آن به عنوان یک پیشران و محور توسعه کشور، برای احراز جایگاه شایسته منطقه‌ای و جهانی در بهره‌گیری از دریا اقدام کنیم.

بازرس کل استان گیلان گفت: با در نظر گرفتن بند ۳ این سیاست گذاری باید تسهیل و توسعه سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی با ایجاد زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری صورت پذیرد و یکی از راه‌های آن در استان ما استفاده کامل از ظرفیت‌های اسکله بندر آستارا خواهد بود.

آقایی با بیان اینکه ما مسئولین وظیفه داریم زمینه فعالیت و ایجاد شغل برای جوانان استان را توسط بهره برداری از پروژه‌های بزرگی چون همین بندر فراهم کنیم، افزود: این همان بند ۹ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور است که به موضوع حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و محلی در طرح‌های توسعه‌ای و حمایت از فعالان اقتصادی و بنگاه‌های کوچک و متوسط جوامع محلی در حوزه‌های مختلف از جمله صیادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری اشاره دارد .

وی با اشاره به قرارداد یک شرکت با اداره کل بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اصلاح و تجدیدنظر در مفاد قرارداد مستلزم ایفای تعهدات قبلی طرفین بوده که می‌بایست پس از ارزیابی کامل و بررسی دقیق انجام پذیرد در غیر این صورت اقدام قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات