بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۴۵
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی گفت: دسترسی به ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی یکی از پتانسیل‌های بالقوه شهرستان بندرانزلی که هنوز از آن هیچ استفاده‌ای نبردیم.
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

 اسماعیل ساحلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی ظهار کرد: گردشگری جزو ۳ اقتصاد مهم صنعتی دنیا محسوب شده و باعث پویایی اقتصاد منطقه شده و در توسعه شهرها و کشورهای سیاحتی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به انواع گردشگری، افزود: گردشگری با اهداف مختلف و در حوزه‌های متنوع انجام می‌شود که از آن جمله گردشگری مذهبی، فرهنگی، طبیعت گردی، قومی، تجاری و بازرگانی، ورزشی همچنین گردشگری سلامت را می‌توان نام برد.

ساحلی با بیان اینکه رونق گردشگری به دنبال خود و به صورت زنجیروار اتفاقات مثبتی را در راستای رونق اقتصادی و توسعه جوامع رقم می زند، تصریح کرد: ورود گردشگر به یک منطقه موجب اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری، ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان، توسعه منطقه، حجم بالای نقدینگی، شکوفایی اقتصادی، ایجاد مهاجرت معکوس، آبادانی و حتی توسعه کشاورزی می‌شود که با فراهم کردن زیرساخت‌های پذیرش مسافر و گردشگر می‌توان به این موارد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه این شهرستان پتانسیل‌های زیادی در زمینه جذب گردشگر و به تبع آن رسیدن به نتایج ذکر شده در پی رونق این مولفه دارد، تاکید کرد: دسترسی به ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی یکی از پتانسیل‌های بالقوه شهرستان بندرانزلی که هنوز از آن هیچ استفاده‌ای نبردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد ورزش‌های آبی، راه‌اندازی و ارائه فرصت‌های مناسب برای بازی‌های ساحلی هم‌چنین احداث بوم‌گردی‌های دریایی از جمله مواردی است که هنوز اقدام چشم‌گیری برای راه‌اندازی آنها صورت نگرفته، افزود: سواحل را در اختیار گردشگری قرار نمی‌دهند تا بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.

ساحلی با اشاره به اینکه به علت کمبود اسکله‌های گردشگری، سفرهای دریایی کوتاه مدت در شهرستان وجود ندارد، گفت: با راه‌اندازی سفرهای دریایی بین بندرانزلی تا منطقه آزاد یا شهرستان‌های مجاور و حتی استان‌های همجوار می‌توان در این حوزه ورود کرد که متاسفانه مغفول مانده است‌.

ارسال نظرات