بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۳۷۰
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از در اولویت بودن بومی ها در خدمات و فعالیتهای این اداره کل، خبر داد.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱

خلیل احمد سلامی شامگاه جمعه 13 مهرماه در کمیته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نصرت آباد، افزود: نصرت آباد ظرفیت ها و پتانسیل های مختلفی در حوزه های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، گردشگری، معدنی و غیره دارد که بسیاری از آنها بالفعل نشده اند.
وی ادامه داد: در برگزاری شورای اداری که با همکاران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد همه روسای ادارات را مکلف کردیم تا ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و مشکلات حوزه جغرافیایی حوزه فعالیتی خود را احصا کنند تا بتوانیم به آنها ورود جدی داشته و ضمن پیگیری، از ظرفیت ها و پتانسیل ها در قالب تعاونی ها بهره گیری کرده و برای حل مشکلات نیز اقدامات لازم در قالب قوانین و چارچوب مقررات اجرا کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه نصرت آباد باید ثبت تعاونی ها در بخش های مختلف از جمله معدن، کشاورزی و دامداری و بهره گیری از ظرفیت آنها در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: باید به نحوی تعاونی ها تشکیل شوند که مردم در آن سهام داشته و از سود فعالیت ها بهره داشته باشند.
سلامی تاکید کرد: مسئولان پروژه های باید بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تا روز یک‌شنبه هفته پیش رو به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت پیگیری از طریق معاونت های توسعه کارآفرینی و تعاون وزارت تعاون کارو رفاه ارسال کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: در قالب تفاهم‌نامه ها و همکاری با دستگاه های مختلف از جمله فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی آماده ارائه آموزش ها و خدمات مختلف در حوزه کاری و فعالیتی‌ هستیم.
وی خاطرنشان کرد: برای حضور یک باجه بانکی باید ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی این شهر برای اداره کل ارسال شود تا با مکاتبه با وزارتخانه تلاش کنیم یک شعبه یا یک باجه از بانک های فعال زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این منطقه فعال شده و مشکل مردم حل شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین از حمایت تعاونی‌های کارآفرین و فعالان حوزه فرآوری و مشاغل خانگی فعال این استان‌ در این راستا خبر داد.
سلامی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در حوزه کارآفرینی و فرآوری محصولات مختلف کشاورزی، لبنی، معدنی و غیره و در قالب تعاونی ها، آماده حمایت های لازم، در چارچوب قانون و اختیارات این اداره کل است.
وی ادامه داد: در حوزه تعاونی ها و مشاغل خانگی اعتبارات خاصی برای تسهیلات در نظر گرفته شده که می‌توان از این ظرفیت در رونق امورات و فعالیت ها بهره گرفت.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: کارآفرینان و فعالان حوزه فرآوری، در صورت بروز مشکل می توانند از طریق معاونت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موارد و درخواست های خود را پیگیری کنند.
نبود نمایندگی ادارات در نصرت آباد از عمده مشکلات مردم
شهردار نصرت آباد نیز در این جلسه، گفت: این منطقه، دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، دامداری و غیره هست اما بخش عمده این پتانسیل‌ها، بالفعل نشده اند.
عبدالناصر نارویی افزود: استقرار نبودن ادارات و نمایندگی آنها و بعد مسافت تا مرکز استان از جمله مشکلات مردم این منطقه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: این منطقه می تواند به قطب گردشگری، بازرگانی و تجارت، کشاورزی.، معدن، دامداری و غیره در استان تبدیل شود، اما در این زمینه، نیازمند نگاه بلند مسئولان و حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان و تخصص‌های مختلف و آموزش‌های گوناگون هستیم تا توسعه شهری را شاهد باشیم.
شهردار نصرت آباد تاکید کرد: ما در شهرداری و تمامی مسئولان حاضر در این منطقه آماده و به دنبال توسعه منطقه هستند.
محمد نارویی، بخشدار نصرت آباد نیز در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و نوع نگاره مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، به تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این شهر و مشکلاتی از جمله عدم حضور باجه و یا شعبه بانک در این منطقه اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان دستگاه های مختلف و دولت به این منطقه شد.
در ادامه این نشست، اعضا نیز به بیان گزارش فعالیت‌ها، درخواست ها و مشکلات مرتبط با حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

ارسال نظرات