بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۳۷۷
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از ایرنا حسینعلی خواجه مظفری در نشست اعضای کارگروه اشتغال استان خواستار همکاری بیش از گذشته مسوولان دستگاه‌های مرتبط استانی درایجاد و نظارت بر فرصت‌های شغلی در راستای افزایش مشارکت اقتصادی استان و کاهش نرخ بیکاری شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان، گفت: در سال مالی گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام ارزان قیمت در حوزه مشاغل خانگی به این استان تزریق شد.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان ادامه داد: امسال هم هزار و ۷۴۹ نفر برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در استان، اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که تاکنون هزار و ۵۳۸ مجوز صادر شده است.

خواجه‌مظفری افزود: امسال پرداخت هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی گلستان مصوب شده که ۸۲۷ طرح برای پرداخت وام به مبلغ ۶۳۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی و تاکنون ۳۷ طرح موفق به دریافت ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار شدند.

خواجه مظفری یادآور شد: پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی، به شرکت‌های پشتیبان به خاطر کم بودن انحراف و پایداری اشتغالزایی، سیاست اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی گزارشی از ثبت ۲ هزار و ۸۹۵ نفر در سامانه جستجوی شغل که شامل هزار و ۶۶۱ نفر از طریق دفاتر کاریابی و هزار و ۲۳۴ نفر به صورت آزاد و تحقق هزار و ۳۳۳ ایجاد فرصت‌های شغلی معادل ۳۷.۱ درصد از ۳ هزار و۵۹۳ نفر تعهد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی طی سال جاری در استان ارایه داد.

دبیرکارگروه اشتغال گلستان در خصوص نرخ‌های بیکاری و مشارکت اقتصادی در گلستان گفت: براساس آمار ارایه در فصل بهار امسال، نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۹.۵ درصد بهار سال قبل به ۴۰.۲ درصد در بهار امسال رسیده (میانگین کشوری نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۲ درصد) و علاوه بر این، نرخ بیکاری استان هم از ۹.۲ درصد بهار سال قبل به ۷.۸ درصد در بهار امسال کاهش یافته و به میانگین کشوری ۷.۷ درصد نزدیک شده است.

استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد آن روستانشین هستند و اقتصاد اصلی آن‌ها بر پایه کشاورزی استوار است.

ارسال نظرات