بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۴۱۶
 ۱۰ برگزیده رویداد جایزه نوآوری اجتماعی(جانا) در مراسمی و با حضور محمد جواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور ، میدری وزیر تعاون، کاو رفاه اجتماعی و خانم بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و  محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری معرفی و تجلیل شدند.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

بپذیریم همه راه‌حل‌ها در جیب ما نیست/ راه‌حل‌ها در مغز ۸۵ میلیون ایرانی است

به گزارش خبرنگار بازارکار،  جایزه نوآوری اجتماعی(جانا)، رویدادی مبتنی بر شبکه ‌سازی و گفتمان ‌سازی نوآورانه با هدف بهره ‌گیری از ظرفیت ‌های مختلف به منظور تقویت و توسعه زیست ‌بوم نوآوری اجتماعی کشور است.
جانا «طرح ‌های نوآورانه پیاده ‌سازی ‌شده» و «فعالیت‌ های نوآورانه انجام شده» و اثرگذار حوزه اجتماعی را مورد تجلیل قرار می‌ دهد و به دنبال رصد، کشف و قدردانی از ایده ‌ها و فعالیت هایی است که منجر به رفع مسائل اجتماعی می شود.
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور در مراسم اعطای اولین جایزه نوآوری اجتماعی ایران که در تالار ت برگزار شد، گفت: شجاعت می‌خواهد که بپذیریم همه راه‌حل‌ها در جیب ما نیست؛ همه راه حل‌ها در مغز ما نیست، راه حل‌ها در مغز ۸۵ میلیون ایرانی آزاده، فهمیده و سرافراز است. ایرانیانی که برای ما افتخار آفریدند ایرانیانی که با فرهنگ ایثار با فرهنگ شهادت با فرهنگ نوآوری با فرهنگ خلاقیت در فشارها در برابر همه ناملایمات و در برابر همه اشتباهات ما کماکان سرافرازانه ایستادند، خلق کردند و افتخار آفریدند.
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور در مراسم اعطای اولین جایزه نوآوری اجتماعی ایران گفت: ما در جامعه با بحران‌های دشوار و سختی روبرو هستیم که پاسخ‌های بخش دولتی برای این بحران‌ها تاکنون کافی نبوده است؛ نیاز است که به جای ارائه پاسخ به مردم از مردم پاسخ بخواهیم
مردم ما همه چیز ما هستند، مردم شنونده و مجری پاسخ‌های ما نیستند ما باید مجری پاسخ‌هایی باشیم که مردم با درک عمیق مسئله به آن رسیده اند
اگر ما قائل به گفتگو هستیم اگر ما «جانا» را به عنوان یک زمینه‌ای برای گفتگو میان دولت و بخش خصوصی یا زیست بوم اجتماعی یا جامعه مدنی و نخبگان می‌دانیم گفتگو با شنیدن شروع می‌شود
 راه‌ حل‌ها در مغز ۸۵ میلیون ایرانی است
ظریف گفت: شجاعت می‌خواهد که بپذیریم همه راه‌حل‌ها در جیب ما نیست؛ همه راه حل‌ها در مغز ما نیست، راه حل‌ها در مغز ۸۵ میلیون ایرانی آزاده، فهمیده و سرافراز است.
ایرانیانی که برای ما افتخار آفریدند ایرانیانی که با فرهنگ ایثار با فرهنگ شهادت با فرهنگ نوآوری با فرهنگ خلاقیت در فشارها در برابر همه ناملایمات و در برابر همه اشتباهات ما کماکان سرافرازانه ایستادند، خلق کردند و افتخار آفریدند.
 
معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: ما باید به این مردم گوش بدهیم و امروز من افتخار دارم  که در خدمت شما اعلام بکنم که ما آماده‌ایم آماده شنیدن آماده فهمیدن از سوی مردم هستیم و تلاش می کنیم در کنار مردم باشیم و شنونده حرف های مردم و تلاش کنیم حداقل مانعی در مسیر خواسته مردم نباشیم و همانطور که آقای دکتر پزشکیان فرمودند در مسیر وفاق م حرکت کنیم.

دکتر محمدصادق خیاطیان نیز در جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) که امروز در تالار وحدت برگزار شد، با اعلام اینکه هر کار جدیدی که بخواهد شروع شود، معمولا با سختی‌های بسیاری همراه است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد «جانا» با یک برنامه‌ریزی خیلی خوب و تیم حرفه‌ای توانسته است به جایگاه خوبی دست یابد. 

وی افزود: جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) سعی دارد با تبدیل شدن به سکوی توسعه زیست‏‌بوم نوآوری اجتماعی ایران، به نوآوران، فناوران و کارآفرینان در مسیر پیشرفت و بالندگی هرچه بیشتر جامعه کمک کرده و اهالی حوزه نوآوری را در افزایش اثرگذاری اجتماعی فعالیت‌هایشان یاری کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه جانا در ادامه با بیان اینکه اولین کارکردی که برای دوره شروع جایزه «جانا» در نظر می‌گیریم، موضوع ترویج است، تصریح کرد: ترویج حوزه نوآوری اجتماعی مهمترین کارکردی است که برای نوآوری اجتماعی و جایزه «جانا» قائل هستیم. در این مرحله نیاز داریم که خود «جانا» هم دیده شود، اما اگر در حال حاضر به سراغ زیرمجموعه‌هایی که هنوز در ابتدای مسیر هستند، برویم که البته کار بسیار ارزشمند و قابل اهمیتی است، در چنین شرایطی خود «جانا» به واسطه این کارهای کوچک دیده نمی‌شود. 

خیاطیان افزود: رویداد «جانا» را باید یک فعالیت بلندمدت در نظر بگیریم که در دوره‌های مختلف برگزار شود تا در هر دوره‌ای به اقتضای نقش و جایگاهی که پیدا می‌کند، بتوان رویکردها و کارکردهای مختلفی را برای آن در نظر گرفت. در این آیئن از ۱۰ برگزیده جایزه نوآوری اجتماعی در بخش های امیدجانا، سپهرجانا و شمس جانا با اهدا لوح و جایزه تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات