بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۴۱۸
در مراسمی با حضور وزیر کشور، بهرام سرمست به عنوان هفدهمین استاندار آذربایجان شرقی بعد از انقلاب اسلامی معرفی و از خدمات چند ماهه تراب محمدی سرپرست استانداری تقدیر به عمل آمد.
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹

استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی شد

به گزارش خبرنگار بازار کار، روز شنبه، ۱۴ مهرماه، در مراسمی با حضور اسکندر مومنی، وزیر کشور، بهرام سرمست به عنوان هفدهمین استاندار آذربایجان شرقی بعد از انقلاب اسلامی معرفی و از خدمات چند ماهه تراب محمدی سرپرست استانداری تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: علما، ائمه جمعه، نمایندگان خبرگان و حوزه‌های علمیه برای پیشرفت و عزتمندی استان در کنار استاندار آذربایجان شرقی خواهند بود.

وی اظهار کرد: در حکمرانی دینی و اسلامی از امیرالمومنین(ع) یاد گرفته‌ایم که افراد را به خاطر جهت‌های سیاسی آن‌ها مورد ارزیابی قرار ندهیم بلکه هر فردی که در راه اعتلای کشور و استان زیر پرچم ولایت به مردم خدمت کند را دوست داریم و کنارش هستیم.

مطهری اصل، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: این استان با پسوند قهرمان مورد خطاب قرار گرفته و به‌عنوان «سر ایران» معرفی شده است.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه سر، محافظ کل بدن است، افزود: آذربایجان شرقی مراقب و مدافع تاریخی تمامیت ارضی کشور بوده و تا امروز دشمن از این سمت نتوانسته است به کشورمان تجاوز داشته باشد.

علیرضا نوین، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه از انتخاب استاندار بومی و آشنا به منطقه تشکر می‌کنیم، گفت: بهرام سرمست علاوه بر این‌که در تهران بوده و مسئولیت‌های مختلف را گذرانده است مدتی به‌عنوان استاندار قم فعالیت می کرد که قطعا در امور مربوط به مدیریت استان موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: آقای سرمست اهل تعامل و معتقد به مشورت است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مشاور در کنارش خواهند بود.

نوین، گفت: شرایط خاص کنونی فرصت آزمون و خطا نیست، باید تعارف‌های سیاسی و منافع جناحی را کنار گذاشت و در مدار وفاق ملی با قدرت و روحیه جهادی برای خدمت به مردم استان تلاش کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردمی با خون شهدای خدمت عهد و پیمان می‌بندیم تا استان را به جایگاه خود بازگردانیم زیراکه آذربایجان شرقی در روزهای نه چندان دور مهمترین نقطه منطقه به شمار می‌رفت.

وی با ارائه پیشنهادهایی به استاندار جدید، تاکید کرد: باید از پیشران‌های اقتصادی استان چون صنعت فولاد، پتروشیمی، غذایی و فلزی و شرکت‌های دانش بنیان حمایت و در راستای سیاست‌های توسعه‌ای مشارکت مردمی به بخش خصوصی اعتماد کرد.

نوین با تاکید بر لزوم کاهش تشریفات اداری در مسیر سرمایه‌گذاری‌، اظهار کرد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان داد که استان آذربایجان شرقی در رتبه ۲۶ سرمایه‌گذاری قرار دارد.

به گفته وی، حمایت ناکافی، فرایندهای اداری زاید، بدبینی به سرمایه‌گذاری، ضعف همکاری کارشناسان و برخی بدعهدی های مسئولان و کارشناسان مربوطه از عوامل فراری دادن سرمایه‌گذاران است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: انتخاب مدیران قوی در قامت استان همچون شهید بهروز پورشریفی‌ها باید صورت گیرد تا برای احقاق حقوق استان تلاش کنند و به جای مشکل محوری به فرصت محوری در نظام تصمیم‌گیری تغییر مسیر بدهند.

بهرام سرمست، استاندار آذربایجان‌شرقی، نیز در ادامه با تاکید بر اینکه باید به فصل مشترک همه جناح‌ها در جهت پیشرفت و آبادانی مردم برسیم، اظهار کرد: خدمت خالصانه باعث ماندگاری آن می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم قهرمان آذربایجان‌شرقی در تحولات عمیق و بنیادین یکصد سال اخیر همواره نقش‌آفرین بوده‌اند، افزود: این استان در تاریخ معاصر کشورمان نقش قابل توجهی در مشروطیت، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است.

سرمست با اشاره به نقش قابل توجه استان آذربایجان‌شرقی در انتخاب رییس جمهور کشورمان، تاکید کرد: این خطه همواره خود را برای ایران و اسلام وقف کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه شهر تبریز جایگاه نخستین‌های خود را از دست داده است، گفت: نیازمند اقدامات بزرگی در جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم.

وی با بیان این‌که نگاه ما باید آینده‌نگرانه باشد و از گذشته برای آینده درس بگیریم، تصریح کرد: صنایع مادر استان دچار فرسودگی شده است و نیاز به نوسازی دارد.

سرمست، بر لزوم اتمام ابرپروژه‌های استان تاکید کرد و افزود: دولت چهاردهم که به «دولت وفاق ملی» نامگذاری شده است، بر اساس کارنامه و برنامه جلو می‌رود بنابراین اگر دستگاه‌های اجرایی و مدیران، کارنامه‌ قابل قبولی داشته باشند فرصت خدمت در استان را دارند.

تراب محمدی، سرپرست پیشین استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم این استان از دیرباز در صف نخست دفاع از اسلام و ارزش‌ها بودند و این خطه به‌عنوان مرکز دفاع از استقلال و هویت ملی در برابر دشمنان قلمداد شده است.

وی افزود: خطه زرخیر آذربایجان شرقی به خود می‌بالد که در برهه‌های حساس تاریخ، پشتیبان تمامیت ارضی کشور و دژ مستحکم در برابر اجنبی‌ها بوده است. پاسداشت سبقه تاریخی ارزشمند و پیشرفت آذربایجان شرقی و تبریز در همه حوزه‌ها جز در مسیر جهادی و خالصانه انجام نمی‌شود.

محمدی با اشاره به اقدامات سه سال دولت سیزدهم در استان، گفت: دولت چهاردهم نیز در مسیر خدمت صادقانه به مردم، آبادانی و توسعه کشور پیروز خواهد بود و موفقیت دولت، موفقیت همه است. برای بهرام سرمست از نیروهای باسابقه وزارت کشور و چهره‌های دانشگاهی در مسوولیت استاندار آذربایجان شرقی آرزوی توفیق روزافزون دارم.

در پایان این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مالک رحمتی استاندار فقید، از زحمات تراب محمدی سرپرست پیشین استانداری قدردانی و بهرام سرمست به‌عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی شد.

ارسال نظرات