بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۴۳۱
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق و مزایای کارگران حوزه معدن باید متناسب با سختی کار و شرایط کار در این بخش باشد تا به عدالت نزدیک شود.
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷

به گزارش بازار کار به نقل از ایسنا، علی بابایی کارنامی امروز در سومین جلسه کارگروه ایمنی معادن استان که در محل سالن کنفرانس ساختمان شهید نوری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت سخت و زیان آور بودن مشاغل باید از همان ابتدا مشخص شود، اظهار کرد: حق بیمه چهار درصد سهم کارفرما نیز از همان ابتدا باید کارسازی شود تا حق کارگر ضایع نشود.

وی بیان کرد: موضوع بسیار مهم این است که لوازم ایمنی مناسبت باید توسط کارفرما تهیه و به کارگران تحویل شود و تأکید داریم کارگران نیز باید از این تجهیزات در حین کار استفاده کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیگیری شود ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نوع کار به کارگران است، تصریح کرد: نباید اجازه داد کارگر فاقد مهارت در مشاغل تخصصی با هدف حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار فعالیت داشته باشد.

بابایی افزود: اعتقاد داریم آموزش ایمنی به‌ویژه در کارگاه‌های پرخطر به صورت روزافزون برای کارگران و کارفرمایان توسعه پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: معادن باید به اهلش سپرده شود و بهره‌برداران و پیمانکاران نیز باید صلاحیت لازم را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه کارفرمایان باید برای ایمنی کارگاه خود اعتبار لازم و متناسب را تخصیص دهند، خاطرنشان کرد: موضوعی که در بحث معادن بسیار مهم است این است که حقوق و مزایای کارگران حوزه معدن باید متناسب با سختی کار و شرایط کار در این بخش باشد تا به عدالت نزدیک شود.

انجام ۴۵۰۰ بازدید از کارگاه‌های پرخطر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران نیز با اشاره به اینکه ۲۶ شرکت معدنی تحت‌الارضی با حدود ۹۰ تونل در استان وجود دارد، گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با ۲۷ بازرس کار در استان به صورت مستمر از همه کارگاه‌ها و به‌ویژه کارگاه‌های پرخطر نظارت دارد.

علی باقری با بیان اینکه در سال جاری تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بازدید فقط از کارگاه‌های پرخطر انجام شده است، بر ضرورت اجرای دقیق ماده ۸۷ قانون کار تاکید کرد.

وی از اجرای دقیق آیین‌نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان خبر داد و افزود: نیرو‌های کارگری ماهر و آموزش‌دیده در معادن و کارگاه‌ها بکارگیری می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران خواستار تسریع در راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات ویژه معادن تحت الارضی در شهرستان آمل شد.

ارسال نظرات