بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۴۳۶
مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه و تشکیل کنسرسیوم بین جهاددانشگاهی علم و صنعت وخواجه نصیرالدین طوسی با حضور رییس و معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، امروز ۱۴ مهرماه در دفتر مرکزی برگزار شد.
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه و تشکیل کنسرسیوم بین جهاددانشگاهی علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس، دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری، دکتر حبیب الله اصغری رییس سازمان خواجه نصیرالدین طوسی و دکتر ولی الله روشن رییس سازمان علم و صنعت جهاددانشگاهی،  14 مهرماه در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.
موضوع تفاهم نامه کنسرسیوم مشارکت و همکاری دو طرف در تأمین مالی، طراحی و مهندسی مفهومی، طراحی جزئیات و نمونه سازی، طراحی و ایجاد خط تولید صنعتی اجزا و قطعات سیستم برق پست کشش خطوط متروی کشور، طراحی و ایجاد آزمایشگاه تست اجزا، قطعات و تجهیزات، همکاری با تمامی نقش آفرینان جهت برندسازی سیستم در کشور و به کارگیری تمامی ظرفیت های کشور برای ایجاد زنجیره تامین اجزا و قطعات این سیستم است.
همکاری و هم افزایی در زمینه طراحی، ساخت و تامین، تجمیع و نصب و راه اندازی سیستم برق پست کشش خطوط مترو (پست RS) با استفاده حداکثری از توان داخلی با هدف بومی سازی تجهیزات و ارایه خدمات پس از فروش با بهترین کیفیت ممکن مطابق خواسته‌‌‌‌‌های سازمان های قطار شهری کشور از اهداف کنسرسیوم است.
در این مراسم دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با اشاره به گستردگی کارها در این نهاد بیان کرد: کارهای شاخص جهاددانشگاهی باید شناسایی شده و به صورت ویژه و عمیق روی آنها کار شود.
 وی افزود: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و می توان با همکاری با بخش خصوصی کارها را به صورت فعال پیش برد.
رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر توجه به بازار بین المللی در انجام کارها گفت: نباید به بازار داخل اکتفا کرده و از بازار بین المللی غافل شویم.
دکتر مسلمی نائینی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری دو سازمان جهاددانشگاهی و تشکیل کنسرسیوم گفت: تشکیل کنسرسیوم در جهاددانشگاهی کار بسیار بزرگ و عالی است.
دکتر روشن رییس جهاددانشگاهی علم و صنعت در این مراسم اظهار کرد: ایجاد کنسرسیوم کار مشترکی بین این دو سازمان است و به مرور دیگر واحدها هم اضافه خواهند شد.
وی با اشاره به این که جهاددانشگاهی نهادی دارای اعتبار در کشور است، گفت: از سال های گذشته در جهاددانشگاهی ساخت رکتیفایر برای خطوط مترو آغاز و استفاده از آن در مترو مشهد و سپس مترو تهران شروع شده است.
دکتر روشن با اشاره به این که هر اندازه تحریم ها بیشتر می شود توجه به توان داخل هم افزایش می یابد، گفت: در این همکاری مشترک دو سازمان و تشکیل این کنسرسیوم قصد داریم تا کل برق خطوط مترو را انجام دهیم و با مترو امام و مترور شیراز صحبت هایی هم شده است.
در ادامه دکتر اصغری رییس جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: ورود به حوزه های حرفه ای صنعت که طبعا حوزه ریلی هم یکی از آنهاست چندان ساده نیست.
وی افزود: سیستم گیت های تردد شاید به نظر خیلی ساده باشد امام زمانی که یک کودک و سالمند می خواهد از آن دستگاه رد شود تایم اشتباده خسارت بار باشد.
دکتر اصغری ادامه داد: کار در خط 6 مترو با تمام کراهایی قبل جهاددانشگاهی متفاوت بود زیرا حوزه مترو حوزه بسیار حرفه ای است که با همکاری سازمان علم و صنعت به آن ورود پیداد کرده ایم.
 در پایان این تفاهم نامه بین دکتر حبیب الله اصغری رییس سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و دکتر ولی الله روشن رییس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت به امضا رسید.

ارسال نظرات