بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۵۲۸
دانش‌آموزان هنرستانی در تیران و کرون در کارگاه از مصالح دورریز برای ساخت نیمکت و میز تنیس روی میز بتنی استفاده کرده‌اند.
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

اکبر دادخواه، مدیر هنرستان ولی عصر (عج)، درباره این هنرستان گفت: تعداد ۲۰۰ دانش‌آموز در رشته‌های الکتروتکنیک، شبکه، نرم‌افزار و الکترونیک مشغول تحصیل هستند و ما معتقدیم هنرستان‌ها در مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای دارند و هنرستان ولی عصر (عج) نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ولایتی، هنرآموز رشته ساختمان، در خصوص طرح‌های عملی هنرجویان گفت: ۴۵ نفر از هنرجویان در رشته ساختمان مشغول تحصیل‌اند و در کارگاه از مصالح دورریز برای ساخت نیمکت و میز تنیس روی میز بتنی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این اقدام نه تنها به کسب درآمد برای هنرجویان منجر شده بلکه درآمد حاصل از فروش این محصولات به خرید تجهیزات بیشت هنرستان اختصاص می‌یابد و این تولیدات می‌تواند در مکان‌های عمومی مانند بوستان‌ها و پارک‌ها نیز استفاده شود.

این محصول در بازار به قیمت ۲ میلیون تومان عرضه می‌شود، در حالی که هزینه تولید آن کمتر از ۷۰۰ هزار تومان است.

هنرستان فنی ولی عصر (عج) شهر تیران با توجه به هزینه‌های بالای تهیه مصالح و اقلام آموزشی، بهینه‌سازی مصرف مصالح را برای یادگیری هنرجویان در نظر گرفته است.
 
این هنرستان تلاش می‌کند در حین یادگیری، با تولید نیمکت‌های بتنی و محصولات ارزش افزوده، نیاز خود و سایر مدارس به محصولات آموزشی و رفاهی را مرتفع کند.

در این هنرستان علاوه بر تولید نیمکت‌های سیمانی، استند گل فلزی، میز تنیس بتنی و مبلمان‌های شهری نیز توسط هنرجویان تولید می‌شود که درآمدزایی خوبی برای هنرستان به همراه دارد.

برچسب ها:

ارسال نظرات