بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۵۲۹
مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد گفت: گلیم‌بافی روستای اردی ابرکوه در قالب طرح "هر روستا یک محصول" با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال مورد حمایت مالی این صندوق قرار گرفت.
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

"سید عباس امامی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستاها از مهمترین پایگاه‌های تولید و رفع نیازهای اساسی جامعه است، از این رو تقویت توانایی های جامعه روستایی می‌تواند منجر به پویایی اقتصاد کشور شده و با رونق اقتصادی این مناطق، مهاجرت معکوس به روستاها نیز محقق می‌شود.
وی اظهار کرد: در طرح "هر روستا یک محصول" با مشخص کردن مزیت رقابتی روستا که می‌تواند زمینه‌ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار باشد و با احصا وضعیت اشتغال و بیکاری روستا، نقشه تولید و اشتغال تدوین و با جلب مشارکت حداکثری روستاییان در ایجاد و توسعه کسب و کار، متناسب با مزیت شناسایی شده حمایت‌های لازم صورت می‌پذیرد.
مدیر صندوق کارآفرینی یزد تصریح کرد: در همین راستا و با هدف احیای هنرصنعت گلیم‌بافی، با همکاری مسوولان شهرستان ابرکوه، ساکنان روستای اردی و اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، ۱۰ هنرمند این صنعت شناسایی و با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال مورد حمایت مالی قرار گرفتند.
امامی گفت: تاکنون ۴۶ فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری معادل ۵۲ میلیارد ریال در قالب طرح "هر روستا یک محصول" در ۶ روستا در سطح استان به متقاضیان پرداخت شده که زمینه ایجاد و تثبیت ۸۱ فرصت شغلی فراهم شده است.
وی افزود: سفال سنتی روستای بدرآباد میبد، نان خشک محلی قوام آباد اشکذر، گیوه‌بافی هنزا مهریز، زعفران ابراهیم آباد اشکذر و کاربافی مهرآباد میبد از روستاهای حمایت شده توسط صندوق کارآفرینی امید یزد می‌باشد.
روستای اردی از توابع دهستان مهرآباد بخش بهمن ابرکوه است .

ارسال نظرات