بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۵۳۷
بازرس کل گیلان گفت: مسئولان وظیفه دارند برای ایجاد اشتغال و فراهم کردن امنیت شغلی جوانان استان بر رونق بندر آستارا بیافزایند.
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بازرسی از مدیران خوشنام حمایت می کند، افزود: کسانی که حقوق بیت المال را پایمال و تضییع و نیز اموال ملت را غارت می کنند، آرامش نخواهند داشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در این خطه دارند، تصریح کرد: بوروکراسی‌ اداری این سرمایه گذاران را فراری می‌دهد، باید با طراحی پنجره واحد سرمایه گذاری و نیز پنجره واحد مدیریتی در استان از مشکلات آنها گره‌گشایی و فرآیندها را تسهیل کرد.

آقایی در ادامه با بیان اینکه لایروبی بندر آستارا دوباره اقتصاد غرب استان را رونق می بخشد، گفت: آستارا پیشانی اقتصاد و گردشگری غرب است و اهمیت ویژه ای در صادرات و واردات کالا و صادرات چمدانی دارد از این رو مسئولان وظیفه دارند برای ایجاد اشتغال و فراهم کردن امنیت شغلی جوانان استان بر رونق این بندر بیافزایند و با لایروبی و بازگشایی این بندر مرزی بعد از ۸ ماه ثبات و رونق اقتصادی را به آن برگردانند.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه با راه اندازی این بندر زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود، گفت: پس از تعیین ضرب العجل برای لایروبی این بندر، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان انجام این مهم را در دستور کار قرار داد.

بازرس کل گیلان افزود: تاکید شرکت پیمانکار و اداره کل بنادر ‌و دریانوردی اصلاح و تجدیدنظر در مفاد قرارداد فی مابین است اما این امر مستلزم ایفای تعهدات قبلی طرفین است و باید پس از ارزیابی کامل و بررسی دقیق انجام پذیرد در غیر اینصورت اقدام قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: استفاده درست سرمایه‌گذار از ظرفیت‌های بندر برای توجیه فعالیت اقتصادی آن مورد تاکید و توجه است و در صورت بی‌توجهی سرمایه گذار فرصت سوزی محسوب شده و بازار منطقه و اوراسیا از دست خواهد رفت.

آقایی اضافه کرد: انجام فعالیت کامل بندری در آستارا در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم های ظالمانه دست برتر کشور در مقابل با تهدیدها خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه در زمینه وضعیت کارخانه پوشش نیز گفت : این کارخانه با تلاش دستگاه‌های قضایی و امنیتی راه‌اندازی شده است و بازرسی گیلان امنیت را برای غارتگران بیت المال که بدنبال سوء استفاده از این کارخانه و نابودی آن هستند ناامن کرده و هرگز اجازه غارت به تاراج‌گران را نمی‌دهد.

 

ارسال نظرات