بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۵۵۱
گفتگوی اختصاصی بازارکار با عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
جزئیات جدید از مشمولین کد 19 استخدامی؛ 80 در صد مشمولین کد 19 جذب آموزش و پرورش می شوند

گفتگو: امیر علی بینام
سید محسن موسوی نماینده اهواز و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو اختصاصی با بازارکار اعلام کرد: 80 در صد مشمولین کد 19 جذب آموزش و پرورش می شوند.
وی با اعلام این خبر گفت: مطابق بررسی تجربیات کاربران در سال گذشته، تعداد زیادی از افراد مشمول کد ۱۹، پس از ثبت درخواست تجدید نظر برای شروع کار دعوت به همکاری شده‌اند. وزیر محترم آموزش و پرورش قول داده است که تا 80 در صد افراد مشمول کد 19 بتوانند وارد چرخه استخدامی آموزش و پرورش شوند.
سید محسن موسوی نماینده اهواز و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مشکلات فعلی ما موضوع اشتغال دانش آموختگان است. آیا در کمیسیون آموزش و تحقیقات برنامه ای برای این موضوع وجود دارد؟
با توجه به اینکه امروزه یکی از معضلات جامعه ما بیکاری دانش آموختگان است، لازم است که ارتباط مناسب بین بازارکار و دانشگاه برقرار شود و بر اساس نیازهای بازارکار دانش آموختگان تربیت شوند. دانشجویان باید بر اساس نیاز بازارکار پرورش داده شوند‌. لذا باید ارتباط مناسبی میان کمیسیون آموزش و تحقیقات و دولت برقرار شود تا در نهایت دانشگاه های ما بدانند که چگونه دانشجو جذب کنند. همچنین تجهیز و تامین نیازهای مراکز فنی و حرفه‌ای میتواند سبب شود تا افراد با مدرک دیپلم نیازی به دانشگاه رفتن نداشته باشند و مستقیم وارد بازار کار شوند. این موضوع نیازمند هماهنگی مناسب میان نهادها و دستگاه‌های مختلف است.
برنامه ای برای همکاری با جهاد دانشگاهی دارید ؟
جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس خود همواره ظرفیت فوق العاده ای از خود در زمینه های مختلف به نمایش گذاشته است و همواره بازوی کمکی دولت بوده است. جهاد دانشگاهی توانسته دانش آموخته های خود را خود به کار بگیرد که هنر جهاد را نشان می‌دهد. همه بخش های جهاد از جمله مراکز دانش بنیان باید برای حل این مشکل درگیر شوند تا از حداکثر پتانسیل این نهاد استفاده شود.
یکی از مشکلات فعلی کمبود نیرو در بخش آموزش و پرورش است. در عین حال تبدیل وضعیت در بسیاری از مراکز آموزشی انجام نشده است. برنامه شما برای این موضوع چیست؟
بخش غیردولتی واقعا به کمک آموزش و پرورش آمده است و این کمک قبل توجهی بوده است‌. با این وجود، مراکز آموزشی ما نیاز به نیرو دارند و بر اساس آمار ۱۷۶ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد. خوشبختانه با شروع فعالیت وزارت آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه ماده ۲۸ و ماده ۵ انجام شده است و جذب صورت گرفته و تلاش شده تا از ظرفیت نیروهای بازنشسته نیز استفاده شود. همچنین حق التدریس سال گذشته که هشت ساعت بود به ۲۴ ساعت رسیده است و معلمان ابتدایی نیز شامل آن خواهند شد. همچنین قبولی های آزمونهای استخدامی قبلی نیز که پذیرفته شدند اما فراخوانده نشده اند در حال ورود به سیستم هستند. همه این اقدامات سبب شده تا وضعیت بهبود یابد اما هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم بزودی برطرف شود. همچنین بر اساس ماده ۱۹ تلاش شده تا حدود هشتاد درصد افرادی که در گزینش پذیرفته نشده اند با رافت و عطوفت اسلامی پذیرفته و از مهرماه جذب شوند.
پس از اعلام نتایج نهایی آزمون مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش، همانند دو آزمون دیگر آموزش و پرورش برخی متقاضیان با عبارت «کد ۱۹» مواجه شدند. اما این کد چیست و آیا می‌توان به آن اعتراض کرد؟
کد ۱۹ در کارنامه متقاضیان به معنای ان است که داوطلب در بخش‌های ارزیابی مورد تایید قرار گرفته اما در امر گزینش مورد تایید واقع نشده و صلاحیت‌های عمومی او مورد احراز واقع نشده است.
چرا کد ۱۹ در کارنامه درج شده است؟
ممکن است بگویید در تمامی مراحل ارزیابی عالی بودید و حتی «ظاهر» خود را نیز عالی حفظ کردید. همچنین ممکن است بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها نقطه نظراتی در خصوص اینکه آخرین فریضه‌های جمعی منطقه‌ای و کشوری در چه خصوص بوده بیان کرده باشید، اما می‌دانید «شنیدن کی بود مانند دیدن؟»
گزینش‌گران نیز هنگامی که متوجه تناقضات در ظواهر و باطن و بیانات متقاضی شوند برای او کد ۱۹ صادر می‌کنند.
نحوه اعتراض به کد ۱۹ چگونه است؟
متقاضیان لازم است تا در زمان اعلام شده در اطلاعیه به مکان اعلامی مراجعه و ثبت درخواست تجدید نظر در خصوص کد ۱۹ خود را ثبت نمایند. این افراد می توانند از تاریخ ۲۱ مهرماه تا ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ به هسته گزینش استان محل ارزیابی شده اعتراض نموده و مراجعه نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند: عدم ثبت درخواست در بازه معین شده به منزله انصراف از استخدام است.پیش از ۲۱ مهرماه هسته‌های گزینش مشغول بررسی آزمون‌های دیگر هستند. لذا پیش از این تاریخ به هسته گزینش مراجعه نکنید! همچنین درخواست ها و مراجعات پس از ۲۱ آذر ماه نیز بی اثر خواهد بود.
آیا به این درخواست‌ها ترتیب اثر داده می‌شود؟
مطابق بررسی تجربیات کاربران در سال گذشته، تعداد زیادی از افراد مشمول کد ۱۹، پس از ثبت درخواست تجدید نظر برای شروع کار دعوت به همکاری شده‌اند. وزیر محترم آموزش و پرورش قول داده است که تا 80 در صد افراد مشمول کد 19 بتوانند وارد چرخه استخدامی آموزش و پرورش شوند.

ارسال نظرات