بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۵۶۲
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی خبر داد:
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: طبق قانون جز سه تبصره ۲ قانون بودجه کشور، جهاددانشگاهی در کنار سایر دستگاه ها تسهیلات اشتغال زایی را در قالب طرح های اشتغال حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان پرداخت می‌کند.
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاددانشگاهی در کشور

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با بازار کار، اظهار کرد: طبق قانون جز سه تبصره ۲ قانون بودجه کشور، جهاددانشگاهی در کنار سایر دستگاه ها تسهیلات اشتغال زایی را در قالب طرح های اشتغال حمایتی، تولیدی، پیشران اقتصادی و دانش بنیان پرداخت می‌کند.

وی گفت: این پروژه توسط واحد‌های سازمانی جهاد دانشگاهی به صورت ملی در حال اجراست؛ و از مهمترین اقدامات انجام شده ایجاد دسترسی به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشورhttps://tek.mcls.gov.ir/ برای ۲۰ واحد استانی جهاد دانشگاهی است که با رایزنی و هماهنگی مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به انجام رسید.

فاتحی‌فر، افزود: در این سامانه متقاضیان پس از ثبت نام، ارزیابی و تایید صلاحیت لازم در فرآیند اخذ تسهیلات قرار می‌گیرند. بانک‌های مهر ایران و گردشگری به عنوان بانک‌های عامل جهاددانشگاهی جهت ارائه تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان انتخاب و مکاتبات و پیگیر‌های لازم با دو بانک مذکور انجام شده است و به زودی متقاضیان ثبت نام شده پس از طرح مراحل لازم، توسط واحد‌های جهاددانشگاهی سراسر کشور به این دو بانک جهت اخذ تسهیلات معرفی خواهند شد.

به گفته وی با توجه به بارگذاری گواهینامه‌های مهارتی در مرحله ثبت نام توسط متقاضیان، جهت ارزیابی دقیق افراد، خدمات " وب سرویس استعلام گواهینامه‌های مهارتی" بر اساس درخواست وزارت اقتصاد با اتصال سامانه رویش جهاد دانشگاهی به سامانه جامع تسهیلات تبصره (۱۸) انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: جهاددانشگاهی استان  از ميان فارغ التحصيلان دانشگاه تبريز، دانشگاه هنر اسلامي تبريز، دانشگاه صنعتي سهند كه دفاتر جهاددانشگاهي در اين دانشگاهها داير است و نيز مراكز آموزشي جهاددانشگاهي در شهرستان ميانه و مرند و همچنين تبريز اقدام به پذیرش پرونده از متقاضیان می‌نماید.

ارسال نظرات