بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۵۷۲
وزیر آموزش وپرورش در اولین جلسه شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رئیس جمهور:
تشکیل شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رئیس جمهور محترم نوید بخش توجه ویژه دولت به آموزش وپرورش وفرهنگیان بوده وپیام های خوبی برای همکاران خواهد داشت.
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

به گزارش بازارکار از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عليرضا كاظمي در جلسه شورای عالی آموزش وپرورش که با حضور ریيس جمهور برگزار شد، با ارائه گزارشي اظهار كرد: تشکیل شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رئیس جمهور محترم نوید بخش توجه ویژه دولت به آموزش وپرورش وفرهنگیان بوده وپیام های خوبی برای همکاران خواهد داشت. در حال حاضر آموزش وپرورش ودریک نگاه کلی؛ ۱۵ ميليون و ۹۸۹ هزار و ۶۴۴ دانش آموز، ۱۱۸ هزار ۳۸ مدرسه و ۱۹ هزار و ۴۳۶ مدرسه غیردولتی دارد.. 
 وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی کل کشور براساس سند تحول بنیادین برای هر دانش آموز۳۹/۸متر مربع است كه متوسط سرانه موجود کل کشور۲۸/۵ متر مربع وهدف گذاری آن متناسب با قانون برنامه هفتم ۱/۶متر مربع است. 
وي تأكيد كرد: آموزش وپرورش نیاز به احداث نزدیک به ۱۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدیددارد.
 كاظمي اظهار کرد: در بخش مواد آموزشي، در حال حاضر  ۹۶۱ عنوان کتاب درسی، ۴۴۰ عنوان راهنمای معلم،۴۲ عنوان مجله و ۶۶۸۰ رمزینه در رسانه های غیر مکتوب داریم.
وی افزود: میزان کاغذ مصرفی براي کتاب های درسی به طور میانگین ۵۰ هزار تن است. 
 وزیر آموزش وپرورش به روند تغييرات سهم اعتبارات غير پرسنلي در بودجه آموزش و پرورش، مقايسه سرانه آموزشي در ايران و كشورهاي جهان ، سهم آموزش و پرورش ايران از نظر توليد ناخالص ملي ، نسبت بودجه آموزش و پرورش به بودجه عمومي دولت و رشد جمعيت دانش آموزي اشاره كرد.
 كاظمي با اشاره ضرورت توجه به عدالت‌آموزشي، به رتبه بندي استان هاي كشور براساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.
 وزير آموزش و پرورش در پايان ضمن تشریح نقشه راه برنامه ۴ ساله وزارت آموزش و پرورش، اظهار كرد:اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین با تحول در برنامه درسی و معماری نظام آموزش و پرورش،تحقق احکام برنامه هفتم برای دستیابی به شاخص‌های ۲۱گانه ،ارتقاکیفیت مدارس دولتی،توسعه عدالت آموزشی با رویکرد پوشش تحصیلی و نصیب آموزشی برابر،تقویت هویت ملی و دینی در چهارچوب ارزش‌های دینی انقلابی و ملی،پرورش استعدادهای نخبگانی و مهارت آموزی با رویکرد هر دانش آموز یک مهارت توجه به اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان از برنامه هاي مهم و اولويت دار در برنامه ۴ ساله اين وزارتخانه است

برچسب ها:

ارسال نظرات