بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۵۷۶
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۷۶۵ بهره بردار در تولید انارترش استان مشغول فعالیت دارند.
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

 

منوچهر پارسافر با بیان اینکه برداشت نوبرانه انار ترش از باغات استان آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت انار تا آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان ۴۸۲ هکتار است.

پارسافر با بیان اینکه برداشت بالغ بر ۴۰۰۰ تن محصول انار در سال جاری به ارزش اقتصادی ۴۸۰ میلیارد ریال پیش بینی می شود، تصریح کرد: ۱۷۶۵ بهره بردار در این بخش مشغول فعالیت هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان شهرستان های ماسال، رودبار، املش و تالش را از مهمترین شهرستان های تولیدکننده انار دانست و عنوان کرد: شهرستان ماسال بیشترین سطح زیر کشت و تولید در استان را دارد.

پارسافر از تداوم برداشت انار تا اواخر آبان ماه خبر داد و اضافه کرد: شهرستان رودبار نیز با بیش از ۱۵۷ هکتار باغ متمرکز انار، مهمترین شهرستان در تولید انار شیرین است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که قصد دارند نسبت به احداث باغ انار اقدام کنند، حتما از ارقام مناسب بهره بگیرند تا با توجه به اقلیم منطقه شاهد حداکثر تولید در واحد سطح باشند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاوزی گیلان با بیان اینکه برای تهیه نهال از نهالستان های دارای مجوز اقدام و حتما نهال شناسنامه دار تهیه شود، گفت: کشاورزان برای احداث باغ انار از مشاوره های کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در مراکز خدمات این سازمان استفاده کنند.

 

ارسال نظرات