بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۳۹
رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعیین تکلیف برنج‌های تولیدی امسال برنج‌کاران این استان که خریدار ندارند، تأکید کرد و خواستار مداخله دولت در این زمینه شد.
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

به گزارش بازار کار به نقل از ایرنا، رضا حاجی‌پوردر گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار مداخله فوری دولت برای فروش برنج‌های تولیدی سال جاری کشاورزان مازندرانی شد و اظهار کرد: رکود برنج‌های تولیدی شالیکاران، اقتصاد آن‌ها را سخت تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول شالی در اراضی شالیزاری مازندران این اقدام کشاورزان استان را تحکیم پایه‌های استقلال و امنیت غذایی کشور دانست و خاطر نشان کرد: حمایت دولت از تولید برنج به عنوان کالای راهبردی در راستای تقویت امید زارعان و امنیت غذایی کشور ضرورت دارد.

عضو خانه ملت همچنین خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای چاره اندیشی در زمینه خریداری محصول تولیدی برنج امسال شالیکاران شد و بر حمایت مجلس شورای اسلامی از کشتکاران محصول برنج تأکید کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ممانعت از واردات برنج خارجی با هدف حمایت از تولیدات داخلی، خواستار اقدامات فوری وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صمت در این ارتباط شد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: انباشت برنج‌های تولیدی کشاورزان شمال در انبار‌ها آینده زراعت برنج را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

برنجکاری یکی از مهم‌ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

ارسال نظرات