بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۵۱
در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس بر لزوم استفاده دانشگاه‌ها از ظرفیت سراسری این نهاد تاکید شد.
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، صبح امروز 18 مهرماه، طی مراسمی با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر یوسف حجت سرپرست دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مهدی ذاکری رییس اسبق این واحد تکریم و دکتر مهدی اسکندری رییس جدید جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس معارفه شد.
در ابتدای این مراسم دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در این نهاد و رسالت ذاتی آن که از ابتدا ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه بوده است، بیان کرد:امیدواریم ارتباط خوبی بین جهاددانشگاهی و دانشگاه تربیت مدرس ایجاد شود. جهاددانشگاهی توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر و... دارد و این نهاد در حوزه‌ ارایه آموزش‌های تخصصی و مهارتی به اساتید جوان و همچنین حوزه‌های فرهنگی، فنی مهندسی و... می‌تواند همکاری‌های خود را به خوبی با این دانشگاه توسعه دهد.  
وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در دانشگاه وجود دارد و اساتید توانمندی در دانشگاه تربیت مدرس حضورر دارند، گفت: جهاددانشگاهی یک شبکه توانمند است که با توجه به ارتباطی که با دانشگاه‌های سراسرکشور دارد می‌تواند شبکه سازی خوبی در حوزه‌های مختلف ایجاد کند. به خصوص در حوزه‌هایی مانند صنعت و معدن که دانشگاه تربیت مدرس اقدامات ارزشمندی در این رابطه انجام داده است و به طور مثال اساتید این دانشگاه ارتباط خوبی هم با جهاددانشگاهی دانشگاه شریف داشته است.
رییس جهاددانشگاهی اظهار داشت: باعث افتخار جهاددانشگاهی است که میزبان بسیار خوبی برای ارتقای اساتید در حوزه‌های مختلف از جمله مهارت‌های تخصصی است و با توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها م شاهد تحولی بزرگ در جهاددانشگاهی شاهد باشیم.  
وی در پایان سخنانش برای دکتر مهدی اسکندری رییس جدید جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
در ادامه دکتر یوسف حجت رییس دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که خدمات بسیار ارزشمندی را از ابتدای تشکیل تاکنون ارایه کرده است. از جمله اینکه در دوران جنگ تحمیلی نیازهای تکنولوژیکی را رفع کرده است و در حوزه فناوری بسیار توانمند، خدوم و خدمتگزار بوده است.
وی با تأکید بر بازنگری در رسالت جهاددانشگاهی که در ابتدای تشکیل برای آن در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: این نهاد در ابتدا با رسالتی ایجاد شده که با توجه به گذر زمان و پیشرفت‌های دنیای امروز، الزامی ندارد که همچنان همان رسالت را ادامه دهد، بلکه باید با توجه به نیازهای امروز جامعه و پیشرفت‌های حوزه علم و فناوری مانند هوش مصنوعی در رسالت اولیه خود بازنگری کرده و بروز باشد. به طور مثال دانشگاه تربیت مدرس نیز در ابتدا که شکل گرفت رسالتی برای آن در نظر گرفته شد که با توجه به پیشرفت‌های امروز در رسالت خود تحولاتی ایجاد کرده است.
رییس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: جهاددانشگاهی نیز اگر رسالت اصلی خود را بروزرسانی کند، می‌تواند حرکت ارزشمند خود را گسترش دهد.
دکتر حجت در رابطه با تفاوت اقدام جهادی با سایر اقدامات تصریح کرد: جنس اقدامات جهاددانشگاهی با دیگران تفاوت دارد و باید جهادی کار کردن مشخص باشد. به طور مثال اقداماتی که در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی انجام گرفته که نام آن در دنیا می‌درخشد از این نوع کار جهادی است.
وی با تأکید بر اینکه باید زمینه ورود فناوری‌های جدید را باز کرد، خاطرنشان کرد: باید تغییر ایجاد کرد، اما رسالت اصلی‌مان را هم ادامه دهیم. جهاددانشگاهی هم باید در حوزه‌های جدید مانند هوش مصنوعی پیشگام باشد، چراکه هر زمان به موقع وارد میدان شدیم، فتح کرده‌ایم. داشتن فناوری‌های جدید از نظر تمامیت ارضی بسیار مهم است و جهاددانشگاهی نیز نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد. همچنین دستیابی به فناوری مشکلات مردم را نیز حل کند و برای آنها رفاه به ارمغان آورد.
سرپرست دانشگاه تربیت مدرس در سخنانش به نقش آفرینی و توانمندی جوانان متخصص ایرانی در ساخت موشک‌های هایپرسونیک و حمله موشکی به رژیم صهیونیستی اشاره و یادآور شد: این موشک‌ها در واقع حیثیت و غرور اسرائیل را هدف گرفت و آن را در هم شکست که نتیجه حماسه آفرینی جوانان متخصص ایرانی بود.
در ادامه این مراسم دکتر مهدی ذاکری رییس پیشین جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس به ارایه گزارشی از عملکرد 16 ساله خود در این واحد ارایه و بیان کرد: این واحد از ابتدای فعالیت در حوزه معدن برنامه ریزی خوبی داشته و بر این اساس حرکت کرده است. سعی کردم به گونه‌ای عمل کنیم که جهاددانشگاهی این واحد سیاسی نباشد و زیرساخت‌های بسیار خوبی در این واحد وجود دارد.
وی افزود: جهاددانشگاهی باید در اهداف و برنامه‌های خود بازآفرینی کرده در حوزه‌های مختلف با دولت چهاردهم همکاری داشته باشد، چراکه آنچه کشور را نجات می‌دهد تولید است.
همچنین دکتر مهدی اسکندری رییس جدید جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس نیز گفت: امیدوارم با کمک همکارانم در این واحد بتوانیم در رسیدن به اهداف جهاددانشگاهی موفق شویم.
وی با بیان اینکه دکتر ذاکری مدیر جهادی، چابک و باانگیزه‌ای هستند، بیان کرد: در هر مجموعه‌ای نقاط قوت و ضعفی وجود دارد که باید برای تغییر و تحول کار کرده تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.
رییس جدید جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس بر توسعه ارتباط و تعامل با دانشگاه تأکید کرد و گفت: در دانشگاه نخبگان بسیاری حضور دارند که جهاددانشگاهی باید ارتباط خود را با آنها توسعه دهد. همچنین این نهاد باید مشارکت خود با مردم و بخش خصوصی را افزایش دهد.
دکتر اسکندری گفت: در جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس زیرساخت‌های بسیار خوبی برای آموزش‌های تخصصی و بین المللی وجود دارد.

ارسال نظرات