بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۶۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت ۱۰ هزار و ۵۶۹ شغل در سامانه رصد اشتغال استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبرداد.
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴

سیاوش آقاجانی اظهار کرد: سامانه جستجوی شغل پل ارتباطی بین جویای کار و کارفرما بوده و لذا از ابتدای سال تاکنون، ۲۲۲ نفر جویای کار از طریق این سامانه مشغول به کار شدند.

وی از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۶ نفر به مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها برای ۳۳ نفر در بخش مشاغل خانگی کار ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به صدور ۶۸۵ مجوز مشاغل خانگی در بخش های میراث فرهنگی، صمت، جهاد کشاورزی و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: ۴۵۵ فقره تسهیلات تبصره ۱۸ نیز برای ۲۶ طرح با تعهد اشتغال ۷۴ نفر پرداخت شده است.

آقاجانی از ثبت ۱۰ هزار و ۵۶۹ شغل در سامانه رصد اشتغال استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری، ۲۹ هزار و ۹۷۶ شغل است.

وی با بیان اینکه ۴۳ تیم گشت مشترک از ۴۴۶ کارگاه دارای نیروی کار اتباع بیگانه بازرسی به عمل آوردند، اضافه کرد: گشت مشترک با فرمانداری و نیروی انتظامی صورت گرفت و موفق به شناسایی ۳۴۲ نفر از اتباع بیگانه شاغل شدیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، از شناسایی ۱۳۲ کارفرمای متخلف درخصوص به کارگیری اتباع غیرمجاز و صدور برگ جریمه برای آنان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایان متخلف ۴۷ هزار و ۵۵۴ میلیون ریال جریمه شدند.

وی همچنین به معرفی ۳۹ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی به جهت عدم پرداخت جریمه اشاره و تاکید کرد: در نیمه نخست امسال دو فقره پروانه کار برای اتباع صادر و هشت فقره پروانه کار برای اتباع تمدید شده است.

ارسال نظرات