بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۶۶۹
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم جشنی که به‌مناسبت روز عصای سفید ویژه نابینایان و خانواده‌های آنها برگزار گردید، گفت: نامیدن این روز به نام ایمنی عصای سفید به منزله برجسته نمودن نیاز افراد دارای آسیب بینایی به شرایط ایمن در رفت‌وآمد و حضور بدون مانع در اجتماع است. بسیاری از کشورها، قوانینی به منظور افزایش ایمنی و سهولت در تردد افراد نابینا و کم‌بینا تصویب و اجرا نموده‌اند که نقش مهمی نیز در حضور افراد دارای آسیب بینایی در بخش‌های مختلف اجتماع ایفا کرده است.
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

مسعود فیروزی افزود: اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت به‌تازگی برگزار گردید و این آغازی برای احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در کشور ماست. امیدواریم نوع رفتار دستگاه‌های اجرایی به‌گونه‌ای باشد که عدالت درخصوص افراد دارای معلولیت اجرا شود. بهزیستی نیز مدافع حقوق این افراد است و پیگیری‌ها لازم را در جهت حمایت از افراد دارای معلولیت انجام می‌دهد. در راستای توانمندسازی افراد دارای معلولیت در یکسال گذشته ١۷۸ نفر از افراد دارای آسیب بینایی از وام اشتغال بهره‌مند شده‌اند و با بهره‌مندی از مشوق‌های بیمه خویش‌فرمایی، بیمه کارفرمایی و سایر روش‌ها برای آنها اشتغال ایجاد گردیده است.
وی با بیان اینکه 21 هزار فرد دارای معلولیت بینایی درحال حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند، گفت: معلولیت به عنوان یک برچسب منفی یا داغ ننگ یک بر ساخت اجتماعی است و نگرش ها و هنجارهای جامعه در تعریف معلولیت و طرد اجتماعی معلولان نقش اساسی دارد. بسیاری از پیش فرض‌های فرهنگی شکل گرفته در مورد نابینایان از منظر خود این افراد با واقعیت زندگی آنها تطابق چندانی ندارد. متاسفانه برخی از افراد دارای معلولیت به دلیل فشارهای اجتماعی وارد شده بر آنها از جامعه طرد و خانه نشین می‌شوند. غیبت تحمیلی افراد دارای معلولیت سبب به حاشیه رفتن آنان و کم اهمیت شدن نیازهای ایشان در جریان اصلی اجتماع می‌گردد.

ارسال نظرات