بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۶۷۲
رئیس جهاددانشگاهی استان قم در جلسه با اعضاء دپارتمان هوش مصنوعی مرکز فناوری اطلاعات معاونت آموزش و کارآفرینی گفت: جهاددانشگاهی استان قم باید در تمام حوزه های هوش مصنوعی حرف گزین را در استان بزند.
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

به گزارش بازار کار، در ابتدای این دیدار وحید غفاریان، مدیر دپارتمان تخصصی هوش مصنوعی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و اقدامات آتی دپارتمان هوش مصنوعی گفت: 3 هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راه اندازی این دپارتمان دنبال شده است.
وی گفت: از زمان راه اندازی دپارتمان سه کارگاه به صورت رایگان در حوزه گرافیک و هنر  برای عموم برگزار شد و استقبال بسیار خوبی هم  از این کارگاه ها صورت پذیرفت.
غفاریان افزود: یکی از برنامه های آینده دپارتمان هوش مصنوعی ایجاد هیات علمی هوش مصنوعی است و این ضرورت احساس شد، تغییراتی در برنامه ها و دوره های فعال ایجاد شود و دوره ها به سمت سوی هوش مصنوعی سوق پیدا کند  و در همین راستا برنامه ریزی های جهت برگزاری مسابقات  و سمینارهای علمی در حال انجام است.
وی ادامه داد: در حوزه کودک و نوجوان سعی شده دوره های  مورد نیاز برای این گروه برنامه ریزی و اجرا شود  و از بسترهایی از هوش مصنوعی  برای این رده سنی استفاده شود که  مناسب و کم خطر باشد.
حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان قم در این دیدار با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب جهت ورود به حوزه هوش مصنوعی گفت:  کارهای خوبی تا کنون صورت گرفته است ولی انتظارات بیشتر است، جهاددانشگاهی استان قم  در تمام حوزه های هوش مصنوعی باید حرف گزین را در استان بزند و جهاددانشگاهی استان قم به عنوان مرجعی در استان در حوزه هوش مصنوعی شناخته شود.
وی گفت: دغدغه ها و نیازمندی های دوستان شنیده شد، امکانات زیر ساختی مورد نیاز جهت گسترش کار فراهم می شود و کارها در این حوزه با دقت و سرعت عمل بیشتری انجام شود و خروجی ها محسوس شود.
حیاتی افزود: برگزاری دوره های توانمندسازی برای اعضاء دپارتمان باید در اولویت کارها قرار بگیرد و در این مسیر از ظرفیت اساتید خبره استان در این حوزه استفاده شود، همچنین جهت بهبود فعالیت ها، طراحی دوره های جدید اگر نیاز است بازدید ها و اردوهایی برنامه ریزی و اجرا شود  و از تجربه های استان ها دیگر و حتی سازمان دیگر فعال در این حوزه استفاده شود.
رئیس جهاددانشگاهی  استان قم در پایان گفت: باید لیست سازمان های فعال استان در حوزه هوش مصنوعی استخراج شود و از وضع موجود استان در این حوزه اطلاعات لازم  را کسب کنیم و برنامه ریزی های خود را بر اساس وضع موجود انجام دهیم،  همچنین جهت کسب تجربه در دوره های که دستگاه ها برگزار می کنند شرکت کنیم.

ارسال نظرات