بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۸۶
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در بخش گمرک و صادرات و واردات نیز هم اکنون پرونده ها به سرعت بررسی می شود به گونه ای که در بخش واردات مدت رسیدگی به پرونده ها از ۱۱ روز به ۲ روز و در بحث صادرات نیز در همان روز در مدت زمانی سه تا چهار ساعت بررسی می شود.
جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱

به گزارش بازارکار از آذربایجان غربی، وحید موسی پور، مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کوتاه شدن پروسه استانداردسازی کالاهای صادراتی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی مهم است و در بخش گمرک و صادرات و واردات نیز هم اکنون پرونده ها به سرعت بررسی می شود به گونه ای که در بخش واردات مدت رسیدگی به پرونده ها از ۱۱ روز به ۲ روز و در بحث صادرات نیز در همان روز در مدت زمانی سه تا چهار ساعت بررسی می شود و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بررسی‌های کارشناسی، استانداردهای لازم برای شهربازی چی‌چست ارومیه نیز تدوین و اجرایی شده است.
 
مدیرکل استاندارد ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت ایران‌پاش، برای تلاش‌های موفق در دریافت گواهینامه استاندارد محصولات اسباب‌بازی و زمین‌های بازی، خاطرنشان کرد: تمامی زمین‌های بازی در سطح استان باید از وسایل و تجهیزات استاندارد استفاده کنند این اقدام در نهایت منجر به بهبود ایمنی و سلامت کودکان در محیط‌های بازی و تفریحی خواهد شد و تضمینی برای کیفیت بالای این تجهیزات خواهد بود.
 
موسی‌پور همچنین به موضوع جعل علامت استاندارد توسط برخی واحدهای تولیدی پرداخت و تأکید کرد: با همکاری دادستانی استان، تمامی این واحدها موظف شده‌اند ظرف مدت سه ماه نسبت به اخذ علامت استاندارد اقدام کنند این همکاری مشترک با دستگاه‌های قضایی نقش موثری در جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز و ارتقاء سطح کیفی محصولات در استان خواهد داشت.
 

وی بیان کرد: طبق آسیب شناسی انجام شده معلوم شد که مشکل از شرکت های نصب بوده و مقرر شد تا مالک و سازنده آسانسور باید قرارداد رسمی بین خود داشته باشند تا در صورت مشاهده با این تخلفات برخورد شود.
 
وی اضافه کرد: طبق هماهنگی ها و گفت و گوهایی که با دادستانی و تعزیرات داشته ایم، بیشترین و شدیدترین برخوردها با شرکتهای نصب غیرمجاز انجام می شود و افرادی که با اقدامات خود با جان، ایمنی و مال شهروندان بازی می کنند، باید تعلیق شدند.
 
 
وی گفت: وسایل شهربازی چی چست از نظر استاندارد و بررسی استانداردها طی نشستهایی با مسوولان بررسی شده و استاندارد در کنار مجموعه شهرداری درصدد این است که در صورت تکمیل تجهیزات این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
 
وی با اشاره به موضوع کنترل کیفیت در واحد های تولیدی بیان کرد: آموزش این افراد به صورت جدی دنبال می شود و باید این افراد آموزش های دقیق را ببینند و آزمونهای جدی از آنان گرفته می شود تا کنترل کیفیت های فرمالیته حذف شوند.
 

ارسال نظرات