بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۶۹۱
با محوریت ایجاد اشتغال در کسب و کار‌های مبتنی بر فناوری و اطلاعات
سومین دوره نمایشگاه «ایران ایتکس»، با محوریت ایجاد اشتغال در کسب و کار‌های مبتنی بر فناوری و اطلاعات برگزار شد.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲

سومین دوره نمایشگاه «ایران ایتکس»، با محوریت ایجاد اشتغال در کسب و کار‌های مبتنی بر فناوری و اطلاعات برگزار شد.

  علی روزی طلب افزود: این نمایشگاه با هدف کاریابی و اشتغال همچنین عرضه فناوری ها، نوآوری‌ها و رونمایی از دستاورد‌های جدید در کنار انتقال تجربه و دانش در کارگاه‌های تخصصی برگزار شد.
وی سخنرانی‌های انتقال تجربه از افراد برجسته و مدیران موفق را از برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه دانست و گفت: برگزاری درگاه (پنل)چالشی کسب و کار نوپا (استارتاپ) همچنین شناسایی کسب و کارهای (استارتاپ‌های) توانمند و برقراری ارتباط آن‌ها با مجموعه‌های فعال،  از برنامه‌های اصلی نمایشگاه ایران ایتکس است.نمایشگاه ایران ایتکس از ۱۸ الی ۲۰ مهر ماه در برج میلاد تهران برگزار شد.

سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس آغاز به کار کرد

 علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه ایران ایتکس که گروه فناوری شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهموری، پارک علم و فناوری دانشگاه شریف و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با هدف کاربابی و اشتغال، عرضه فناوری‌ها، نوآوری‌ها و رونمایی از دستاوردهای جدید، انتقال تجربه و دانش و نیز ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشگاه و صنعت برگزار شد.

وی با تاکید بر ضرورت بهادادن به بخش خصوصی در چنین رویدادهایی، افزود: مهم ترین فعالان این صنعت، عدم دخالت دولت در روند اجرایی امور و تنها نظاره گر بودن و سیاستگزاری در این بخش است.

به گفته رییس سازمان نظام صنفی یارانه‌ای، مساله آموزش، مقوله بسیار مهمی در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود و از همین رو پیش بینی می‌شود تا با بهره گیری از توان متخصصان و فعالان جوان حوزه آی تی، بخش خصوصی بتواند نیازهای متقاضیان این حوزه را برطرف کند.

بر پایه این گزارش، آسیه حاتمی، مدیرعامل و بنیانگذار ایران تلنت نیز طی سخنانی، به شرکت‌های موفق در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه این است که سازمان‌ها باید قدرت شناسایی پتانسیل‌ها و انگیزه لازم برای فعالیت و پیشبرد اهداف را داشته باشند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر توان پیاده سازی و طراحی پله‌های رشد یک شرکت دانش بنیان امری مهم تلقی می‌شود.

حاتمی تصریح کرد: نسل امروز نسل گیمرهاست و بنابراین شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا با بکارگیری نیروهای متخصص، زمینه رشد و ارتقای کسب و کارها تسهیل گردد.

 

ارسال نظرات