بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۷۰۶
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی ثبت اطلاعات معادن استان در سامانه کاداستر(حدنگار)، گفت: ۶۸ درصد معادن استان در سه ماه گذشته نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه کاداستر اقدام کردند.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

اطلاعات ۶۸ درصد معادن آذربایجان شرقی ثبت شد

به گزارش بازار کار، عبدالحمید سرتیپی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، روز شنبه 21 مهرماه، با اشاره به رشد ۲۰ درصدی ثبت اطلاعات معادن استان در سامانه کاداستر(حدنگار)، گفت: ۶۸ درصد معادن استان در سه ماه گذشته نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه کاداستر اقدام کردند.

وی اظهار کرد: ثبت اطلاعات معدن از سوی بهره بردار یا مسئول فنی در سامانه کاداستر، شرط فعال بودن آن محسوب و عدم اقدام به آن منجر به سلب صلاحیت بهره برداری از معدن می شود.

سرتیپی، از تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن خبر داد و گفت: معادن راکد آذربایجان شرقی در قالب بسته‌های مزایده و در ۲ مرحله در اختیار بخش‌های خصوصی قرار می‌گیرد. با ارائه این بسته‌ها و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری، امیدواریم بتوانیم شاهد جذب سرمایه‌گذاران بیشتری در این بخش باشیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور، دارای ذخایر غنی و متنوعی از جمله مس، طلا، مولیبدن و آلومینا است، اظهار کرد: به رغم تمام این ظرفیت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در استان به جز معدن مس سونگون انجام نگرفته است.

وی با اشاره به قابلیت‌های برخی از مواد معدنی استان در سطح منطقه‌ای و حتی جهانی، افزود: بهره‌برداری بهینه از این ذخایر می‌تواند تحول عظیمی در اقتصاد این استان ایجاد کند و ما را در منطقه به یک قطب معدنی تبدیل کند.

سرتیپی به مشکلات موجود در مسیر جذب سرمایه‌گذاران در بخش معدن اشاره کرد و گفت: تامین ماشین‌آلات مدرن، نوسازی زیرساخت‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های کلان از جمله چالش‌های پیش رو است که رفع آنها نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظرات