بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۷۱۴
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
0
دکتر حسینی در اولین جلسه شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور؛
اولین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان بهزیستی کشور با حضور سید جواد حسینی سرپرست جدید سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
مشارکت جویی و خانواده محوری یک راهبرد اساسی در سازمان بهزیستی خواهد بود

به گزارش بازارکار از روابط عمومی و امور بین الملل،  دکتر سید جواد حسینی در این جلسه گفت: از اینکه فرصتی جدید برای خدمت به قشر آسیب دیده و آسیب پذیر به عنوان پاکترین قشر جامعه ایجاد شده  خدا را شکر کرد  می کنیم. خدمت به این قشر اولویت اصلی اینجانب است و با وجود امکان کار در سایر دستگاه ها، خدمت به فرزندان مظلوم و قشر محبوب افراد دارای معلولیت کشور را ترجیح دادم.

وی افزود: سازمان بهزیستی در خط مقدم کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و توانبخشی مددجویان قرار دارد. این سازمان از سال ۱۳۵۹ که بر اساس قانون مجلس تصویب و راه اندازی شد یک جریان دوگانه را طی کرده است. از یک سو ساختار، اختیار و اعتباراتش کاهش و از سوی دیگر وظایف و ماموریت هایش افزایش یافته است.

دکتر حسینی با بیان اینکه در ابتدای تاسیس بهزیستی رئیس سازمان نقش مشاور -وزیر را داشته و در جلسات هیات دولت حضور میافته، ادامه داد: اما کم کم به وزارت بهداشت و درمان و در ادامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادغام و ساختارش تضعیف می شود و از سوی دیگر بر دامنه وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی افزوده شده است به گونه ای که ۴۳ مجموعه قانونی برای این سازمان ماموریت تعریف کرده اند و بیش از ۱۵۰ ماموریت را باید به انجام برساند. حال آنکه متناسب با این ماموریت ها ساختار، اختیار و اعتبار کافی ندارد و ماموریت ها چون سری بزرگ بر پیکر سازمان سنگینی می کند.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور بیش از هر دستگاهی به استفاده از مدیریت دانش پنهان و آشکار سازمانی نیازمند است و از این حیث درب سازمان به روی همه محققین، دانشگاهیان، مدیران سابق و صاحبان تجربه و کارشناسان برای دریافت ایده ها و اندیشه هایشان باز است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: ضروری است همه تلاشمان را به کار بگیریم تا ایده های خوب را به پدیده ها تبدیل کنیم.

وی با اعلام اینکه این سازمان، سازمانی تخصصی، انسانی و اجتماعی است، افزود: همه کسانی که بتوانند در خدمت به اهداف سازمان بهزیستی موثر باشند می توانند در این سازمان فعال باشند و رویکرد اصلی اینجانب استفاده از نیروی های درون سازمانی است که با توان و تخصص و انگیزه بالا در این سازمان فعالند.

دکتر حسینی با بیان اینکه مشارکت محوری و خانواده محوری رویکرد قطعی برای توانمندسازی مددجویان خواهد بود، افزود: در توانبخشی رویکرد توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR تقویت خواهد شد و تشکل ها، انجمن ها و خیریه های موثر در عرصه جامعه در تصمیم گیری ها و فعالیت سازمانی مشارکت واقعی خواهند کرد و توسعه کمی و کیفی آنها یک اصل راهبردی است.

در پایان این نشست مقرر شد معاونین گزارشی از وضعیت موجود، مشکلات احتمالی و راه کارهای برون رفت از آن را برای حرکت در مسیر بالندگی ارائه کنند.

 
 

 

برچسب ها:

ارسال نظرات