بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۷۳۰
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: کارگاه‌های ساختمانی و صنعت و تولید بیشترین حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داده اند.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

به گزارش بازارکار،سیاوش آقاجانی اظهار کرد: ۴۳ تیم گشت زنی در سراسر استان پس از بازرسی ۴۴۶ کارگاه دارای نیروی کار اتباع خارجی در استان موفق به شناسایی ۳۴۲ نیروی کار تبعه خارجی غیرمجاز شدند.

 

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال هشت مورد پروانه کار اتباع خارجی در استان تمدید و ۲ فقره پروانه جدید نیز صادر شده است، تصریح کرد: ۱۳۲ کارفرمای متخلف که از اتباع خارجی غیر مجاز بهره گرفته بودند نیز ۴۷ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال جریمه شدند.

 

آقاجانی، تعداد حوادث ناشی از کار را نیز در این مدت ۴۲ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۶ حادثه شامل؛ جراحت، شکستگی، سوختگی، نقص عضو و قطع عضو و ۶ مورد حادثه منجر به فوت بوده است ضمن آنکه ۲ بخش کارگاه‌های ساختمانی و صنعت و تولید بیشترین حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داده اند.

 

وی گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۳۶۸ نفرساعت هم کلاس های آموزش حفاظت فنی و ایمنی برگزار شد؛ همچنین پس از بررسی درخواست‌ها برای ۱۵۵ پیمانکار گواهینامه صلاحیت ایمنی صادر شد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۱۳ کارگاه نیز آلاینده‌سنجی شدند و پس از انجام بررسی‌ها توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کارفرماها مکلف شدند حداکثر ظرف ۲ سال نسبت به حذف و یا کاهش عوامل فیزیکی یا شیمیایی سخت و زیان‌آور اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰۵ و احقاق حقوق مزایای کارگران(قانون کار)، ایمنی، حفاظت و بهداشت کار و نیز عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل؛ ۳۴ کارفرما به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

آقاجانی عنوان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۳ شرکت تعاونی نیز ۱۳ هزار و ۲۸۴ دلار کالا شامل؛ انواع نساجی، پارچه مبلی، انواع پارچه مخمل، کنسرو غذایی، کیوی، سیر، چای خشک، جوجه یکروزه، مرغ منجمد، مفتول مسی، لباس زنانه، قارچ، قهوه، زیتون و فرآورده های زیتون به کشورهای حاشیه خزر، عراق، ترکیه، افغانستان، هند و غیره صادر کردند.

 

وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال با بهره برداری از ۲۴ تعاونی جدید برای هزار و ۵۸۶ نفر از جوانان این استان فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

آقاجانی اضافه کرد: شفافیت مالی ۶ شرکت تعاونی نیز توسط شرکتهای رسمی حسابرسی مورد بررسی قرار گرفت و تاکنون ۱۰ جلسه برای رفع مشکلات (عدم رعایت قوانین و مقررات مدیران تعاونی، اختلافات داخلی اعضاء، رسیدگی به تخلفات برخی از تعاونی های مسکن مهر و تمدید مدت فعالیت تعاونی مسکن متعارف) ۲۷ شرکت تعاونی برگزار و مسائل عمده آنها رفع شده است.

ارسال نظرات