بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۷۳۴
چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های فناور با حضور بیش از ۴۰۰ میهمان از سراسر کشور در پارک علم و فناوری البرز برگزار می‌شود.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹

نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری با حضور دکتر مسعود ابراهیمی معاون جهاد دانشگاهی رئیس سازمان تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان این نهاد، مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز، دکتر رحیمی پور مشاور علم و فناوری استاندار البرز، دکتر محمد صادق بیجندی دبیر علمی کنفرانس و علی معتمدزادگان رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در محل پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بازارکار در ابتدای این نشست رئیس پارک علم و فناوری استان البرز به تشریح دستاورد‌های این پارک در بخش‌های مختلف پرداخت و یادآور شد: این پارک هم اکنون ۱۳۰ شرکت، هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان البرز فعالیت دارند و باید اعلام کنم ۱.۶ همت محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در این استان طی نیمه نخست سال جاری (شش ماه اول سال ۱۴۰۳) به فروش رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری البرز در حوزه اشتغال دانش بنیان خوش درخشیده و توانسته برای ۱۶۹۹ نفر اشتغال ایجاد نمایدکه در سامانه رصد ثبت شده‌است.
مهندس مهدی عباسی با تصریح اینکه استان البرز قطب شرکت‌های دانش بنیان کشور افزود:: در پارک علم و فناوری البرز، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند و این پارک جزو محدود پارک‌هایی است که ۵۰ درصد شرکت‌های آن دانش‌بنیان هستند.
عباسی با اشاره به توسعه ساختار‌های فناورانه در استان البرز و شهرستان‌های استان گفت: همه شهرستان‌های استان البرز دارای ساختار‌های فناورانه هستند به جر اشتهارد که برای این شهرستان نیز برنامه ویزه داریم.
وی به موفقیت‌های پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: طی شش ماه گذشته ارتقای پارک علم و فناوری را در وزارت علوم داشتیم که هر چهار سال یک‌بار مورد رصد قرار می‌گیرد؛ در ارزیابی سامان جان که مربوط به فروش محصولات فناورانه است از سوی وزارت علوم به عنوان پارک برتر و اول شناخته شدیم. در این زمینه رکورد فروش ۷۰۰ محصول را داشتیم که مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم نیز قرار گرفتیم.

عباسی با بیان اینکه رتبه نخست صادرات هم به این پارک اختصاص دارد تصریح کرد: در کنار این موفقیت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی زنجیره ارزش دارو، توسعه دبیرخانه کوانتوم برای حمایت از شرکت‌ها، توسعه و تکمیل پروژه دبیرخانه مالکیت فکری از طریق کارگزاری‌های بخش خصوصی و حمایت از ایده‌پردازان و ارائه تسهیلات از قبل سفر رئیس جمهور شهید از دیگر برنامه‌های مهم این پارک بوده است.
وی در بحث واگذاری اراضی به شرکت‌های فناور عنوان کرد: واحد‌های فناوری و شرکت‌های فناور می‌توانند از ۲۵ سال تا ۹۹ سال با گرفتن زمین از این زمین‌ها استفاده و در آن مستقر شوند.
جهاد دانشگاهی یکی از نهاد‌ای مهم پژوهش و فناوری در کشور است
معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی و فناوری اقتصادی دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از نهاد‌های مهم پژوهش و فناوری در کشور است گفت: این نهاد در طول بیش از چهار دهه در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و در یک کلام چرخه پژوهش تا تجاری سازی فعالیت‌های بسیاری انجام داده است. یکی از از دستاورد‌های شاخص این نهاد تاسیس پژوهشگاه رویان با تاثیرگذاری ملی، منطقه‌ای و باید بگوییم بین المللی است.
مسعود ابراهیمی در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در پارک علم و فناوری البرز اظهار کرد: در دو دهه گذشته جهاد دانشگاهی تلاش کرده است که سرریز تحقیقات را وارد فناوری کند و این فعالیت‌ها هم اکنون در سازمانی با نام تجاری‌سازی و فناوری اقتصادی دانش‌بنیان دنبال می‌شود.
رئیس سازمان تجاری سازی و فناوری اقتصادی دانش بنیان جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حال حاضر سه پارک علم و فناوری بزرگ و ملی، ۲۵ مرکز رشد، ۵۰ مرکز نوآوری و شتاب دهی و هشت پردیس پارک علم و فناوری دارد. بیش از ۶۰۰ فناوری احصاء شده و جهاد دانشگاهی دانش فنی این ۶۰۰ فناوری را کسب کرده است.
وی با اشاره به اینکه چرخه پژوهش تا تجاری سازی در جهاد دانشگاهی تکمیل شده است گفت: مصمم هستیم در یک بازده زمانی کوتاه به یک نهاد مؤثر در حوزه زیست بوم و فناوری کشور تبدیل شویم و این موضوع در همه استان‌ها بویژه در پارک علم و فناوری البرز دنبال می‌شود.
استان البرز پایتخت فناوری خاورمیانه در تولید توربین است
دکتر محمدرضا رحیمی پور مشاور استاندار در امور علمی و پژوهشی" نیز در این کنفرانش گفت: استان البرز پتانسیل بسیار فراوانی در حوزه علم و فناوری دارد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم رویداد پیش رو را به خوبی و با تاثیرگذاری بسیار بالا برگزار کنیم.
وی افزود: استان البرز در زمینه تولید و ساخت توربین‌ها پایتخت خاورمیانه است. این استان در حوزه‌های مختلف دارو، مواد و انرژی، قطعات خودرو و بسیاری از فناوری‌ها قطب مهم فناوری است.
در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در پارک علم و فناوری البرز اظهار کرد: هدف ما این است که همه بخش‌های علمی و اجرایی بویژه استانداری به زیست بوم نوآوری و فناوری استان البرز و کشور کمک کنیم و تلاش می‌کنیم چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران در پارک علم و فناوری البرز با موفقیت و تاثیرگذاری هر چه بیشتر برگزار شود.
هدف از برگزاری این کنفرانس توسعه شبکه سازی است
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران نیز در ارتباط مجازی با نشست خبری گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس توسعه شبکه سازی است؛ در حال حاضر شبکه فعالین زیست‌بوم نوآوری ایران بسیار گسترده بوده و بازیگران مختلفی در آن حضور دارند، این زیست‌بوم نسبت به دهه‌های گذشته تفاوت زیادی داشته که می‌توانند درکنار یکدیگر هم‌افزا باشند.
علی معتمدزادگان اظهار کرد: در این شرایط، نیاز به فرصت‌هایی است که بخش‌های مختلف زیست‌بوم نوآوری از جمله پارک‌های علم و فناوری، نواحی نوآوری، شتاب دهنده‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری، نهاد‌های مالی خطرپذیر مستقل دولتی و خصوصی و نیز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کنار یکدیگر قرار گرفته و شبکه بزرگتری را تشکیل دهند و برگزاری کنفرانس به این موضوع کمک می‌کند.
علی معتمدزادگان رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران ادامه داد: به این ترتیب در یک شبکه تعاملی موضوعات مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد و مشارکت، انتقال تجربیات و ارتباط بین بخش‌های مختلف تقویت می‌شود و نیز شبکه سازی و انتقال تجربه از مهمترین موضوعاتی است که در کنفرانس دنبال می‌شود.
دکتر محمد صادق بیجندی دبیر علمی چهارمین کنفرانس پارک‌های فناوری و سازمان‌های فناور نیز در ارتباط تصویری با این نشست خبری اظهار داشت: داوری مقالات رسیده به کنفرانس با حضور داوران در حال انجام است و به محض نهایی شدن داوری‌ها تعداد دمقالات پذیرش شده و قابل ارائه اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات