بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۷۶۲
رییس پیشین سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته در این سازمان از برگزاری آزمون استخدامی سازمان تعزیرات خبر داد.
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار مهر، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور امین حسین رحیمی وزیر دادگستری صبح امروز ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳ آغاز شد.

احمد اصانلو رئیس سابق تعزیرات حکومتی گفت: سه سال قبل در همین ایام در اینجا حضور پیدا کردیم، همه دوستان شاهد وضعیت سازمان تعزیرات بودید، این سازمان را در حالی تحویل گرفتیم که رئیس شعبه مستقر نداشت. اختیارات و مجازاتی که بازدارنده نبود از مسائل آن روز‌ها بود.

وی افزود: در ابتدای مسیر هشت راهبرد معرفی کردیم. اولین راهبرد ارتقای جایگاه تعزیرات میان نهاد‌های تنظیم گر بود. در کوتاه مدت نیز از ظرفیت سران قوا برای ارتقای جایگاه استفاده کردیم. حضور مؤثری تعزیرات در بازار بسیار ملموس بود و این جز تلاش مدیران ما در استان‌ها نبود. تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان به عنوان راهبرد دیگر بود. مشکلات سامانه ١٣۵ نیز مشکلاتی داشت که برطرف شد. راهبرد بعدی نیز ساماندهی جذب استخدامی بود که آن هم انجام شد.

وی افزود: در این مدت برای ارتقای سرمایه انسانی و نظام ارتقای رتبه بندی مشکلات جدی داشتیم و بزرگترین مشکل ما در این سه سال که به لطف خدا حل شد؛ این بود که ساختار سازمان تعزیرات مورد تأیید سازمان استخدامی نبود و بر همین اساس مجوز جذب نیروی انسانی و توسعه تعزیرات در شهرستان‌ها با این مشکل گره خورده بود که بعد از ۲۸ سال حل شد و جایگاه تعزیرات در میان دستگاه‌های اجرایی نهادینه شد و مجوز استخدام ۴۰۰ نفر اعم از رئیس شعبه و کادر اداری را گرفتیم و تمام مراحلش طی شد و الان منتظر مجوز آگهی و آزمون استخدامی هستیم. اکنون سازمان استخدامی رؤسای شعب ما را به عنوان پست تخصصی پذیرفته است.

اصانلو ادامه داد: راهبرد بعدی تکریم وضعیت کارکنان بود، با تلاش‌های که در بحث رفاهی و پاداش صورت گرفت رضایت همکاران را در این مورد شاهدیم. راهبرد بعدی ارتقای آموزش شعب بود. هوشمند سازی و ارتقای سامانه‌ها از کار‌های اساسی در این دوره بود. همچنین در خصوص رتبه سازمان جهش بسیار خوبی را داشتیم. در بحث پنجره خدمات الکترونیک نیز خدمات خود را صد در صد انجام دادیم و جز دستگاه‌های برتر بودیم.

رئیس سابق تعزیرات حکومتی بیان داشت: بزرگترین چالش فقدان رئیس شعبه برای ما بود که اگر انتصاب رئیس شعبه اتفاق نمی‌افتاد با این بحران همچنان مواجه بودیم. در این دوره تلاش کردیم حتی خارج از وقت اداری نظارت گشت‌ها را ادامه دهیم و بر اساس شعار سال پیش رفتیم. در خصوص اجرای احکام از حیث عملکرد ١۵ هزار میلیارد وصولی داشتیم و بیش از ٢ میلیون پرونده به آن‌ها رسیدگی شد. در این دوره سعی کردیم نقش مؤثری بر بازار داشته باشیم.

وی گفت: عملکرد ما تأثیر بر اعتقادات و نظام خواهد داشت و ما با این نگاه سعی کردیم در بحث بی انضباطی و کم کاری در شعب مشکلات را برطرف کنیم.

ارسال نظرات